0  |  1

معرفی کتاب؛ «بزرگ مریخی، کوچک ونوسی» با تمرکز بر همکاری فناورانه منتشر شد

معرفی کتاب؛ «بزرگ مریخی، کوچک ونوسی» با تمرکز بر همکاری فناورانه منتشر شد

پژوهشگران پژوهشکده مطالعات فناوری موفق به تدوین کتاب «بزرگ مریخی، کوچک ونوسی» شدند.
کتاب بزرگ مریخی، کوچک ونوسی با تمرکز بر بحث همکاری فناورانه بین شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های نوپا در زیست‎‌بوم ایران به مرحله انتشار رسیده است. این کتاب شامل بخشی از نتایج دو مطالعه نسبتاً طولانی و عمیق است که در طی سال‌های ۱۳۹۶- ۱۳۹۲ در پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری انجام شد.
کتاب «بزرگ مریخی، کوچک ونوسی» در قالب ۹ فصل که به ۹ مسئله مهم در فرآیند همکاری فناورانه بین شرکت‌های فناوری‌محور و شرکت‌های بزرگ صنعتی اختصاص یافته و تدوین شده که نویسندگان به منظور انتقال بهتر مطالب از بیش از ۴۰ مطالعه موردی یا مثال واقعی بهره گرفته‌اند.
«از آزمایشگاه تا فروشگاه : مسیر دشوار تجاری‌سازی و نقش همکاری‌ها در این مسیر»، «دوراهی سرنوشت: همه یک کیک کوچک یا بخشی از یک کیک بزرگ؟»، «در جستجوی شریک مناسب: نقش واسطه‌های انتقال فناوری در همکاری‌های فناورانه»، «طراحی بازی بُرد-بُرد: تدوین مدل کسب‌وکار برای همکاری‌های فناورانه»، «جنگ اول به از صلح آخر: ملاحظات حقوقی در همکاری‌ها فناورانه»، «بزرگ مریخی، کوچک ونوسی: چرا همکاری‌های فناورانه بین شرکت‌های نوپا و شرکت‌های بزرگ به سختی شکل می‌گیرند و ناپایدارند؟»، «مهیا کردن زمین بازی: نقش دولت‌ها در حمایت از همکاری‌های فناورانه»، «مشتریان ثابت نوآوری باز: برنامه شرکت‌های بزرگ نوآور»، «شنا کردن با نهنگ: دولت‌ها در مقام مشتریان بزرگ» فصول این کتاب هستند.
رضا اسدی فرد یکی از نویسندگان این کتاب بیان کرد: امید است که دانش‌آموختگان، کارآفرینان و مدیران صنایع تولیدی و خدماتی با بهره‌مند از یافته‌های نویسندگان، موجبات افزایش هر چه بیشتر همکاری فناورانه بین شرکت‌های فناوری‌محور و بزرگ و به تبع حرکت اقتصاد کشور به سمت اقتصاد مبتنی بر نوآوری را فراهم کنند.
کتاب«بزرگ مریخی، کوچک ونوسی» توسط دکتر رضا اسدی‌فرد، یاسر خوشنویس و آرمان خالدی تدوین شده و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو منتشر شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com