1  |  0

۵۰ واحد فناور در انتظار مکانی برای فعالیت هستند

۵۰ واحد فناور در انتظار مکانی برای فعالیت هستند

داوود مرادخانی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵۰ واحد متقاضی داریم که هنوز مکانی ندارند و این مهم به یکی از دغدغه‌های پارک علم و فناوری در استان تبدیل شده است که امیدواریم در کم‌ترین زمان ممکن شاهد رفع این مشکل باشیم، افزود: امروز جوانان فعال در عرصه علم و دانش به زیرساخت‌های اساسی نیاز دارند که بی‌شک با فراهم کردن این زیرساخت‌ها می‌توان علم را به سمت خلق ثروت سوق داد.
وی با اشاره به اینکه امروز رویدادهای استارتاپی زمینه خوبی را برای خلق ثروت از ایده‌های ناب علمی جوانان فراهم کرده است، تصریح کرد: به اعتقاد ما این ایده‌ها کافی نبوده و جوانان، نیازمند ایده‌های بهتری برای رویدادهای کارآفرینی (استارتاپ‌ها) هستند تا بتوان خروجی بهتری از این رویدادها که همان تولید شرکت فناور و دانش‌بنیان است، به دست آورد.
رئیس پاک علم و فناوری استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر خواهان افزایش تعداد کیفی و کمی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان هستیم، باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که جوانان بتوانند در پارک‌های علم و فناوری، مهارت و باور را توأمان کسب کنند و امروز نیازمند تزریق این باور در جوانان هستیم تا بتوانیم شاهد افزایش تولید ثروت به واسطه به‌کارگیری علومی که خروجی شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، باشیم.
مرادخانی با یادآوری اینکه پارک علم و فناوری استان، پذیرای شرکت‌هایی است که توانسته‌اند ایده‌های خود را تجاری کرده و هزینه‌های‌شان را از جیب خودشان پرداخت کنند، ادامه داد: پارک علم و فناوری تلاش می‌کند تا در کنار همه این فعالیت‌ها به مهم‌ترین رویکرد خود که کمک به تجاری‌سازی محصولاتی است که توسط شرکت‌های صاحب ایده تولید شده است، بپردازد.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ایده‌پردازی یکی از دغدغه‌های اصلی جوانانی است که در رویدادهای کارآفرینی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: امروز باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا جوانان خلاق استان بتوانند از تجربیات چهره‌های برجسته کشوری در علوم روز به‌ویژه علومی چون نانو استفاده کنند؛ چرا که مهم‌ترین دغدغه جوانان در خصوص ایده‌پردازی، کم‌تجرگی آنان به واسطه حضور کمرنگ در خارج از استان بوده است.
مرادخانی از وجود هفت مرکز رشد در استان خبر داد و با اشاره به اینکه این مراکز متعلق به دانشگاه زنجان با ۲۲ واحد فناور، دانشگاه آزاد با ۱۰ واحد فناور، جهاددانشگاهی با ۱۸ واحد فناور، دانشگاه علوم‌پایه با ۵۵ واحد فناور و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز با ۹ واحد فناور است، خاطرنشان کرد: نیاز امروز استان در این عرصه آن است که بتوانیم زمینه فعالیت واحدهای متقاضی در این عرصه را که به مکانی برای این فعالیت‌ها نیاز دارند، فراهم کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com