صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

پنجمین فرمان: خلق سازمان یادگیرنده

پنجمین فرمان: خلق سازمان یادگیرنده

کتاب «پنجمین فرمان: خلق سازمان یادگیرنده»، نوشته‌ی «پیتر سنگه»، ترجمه ی «حافظ کمال هدایت، محمد روشن» توسط انتشارات «سازمان مدیریت صنعتی»، در «510» صفحه و در سال «1397» منتشر شده است.

پیچیدگی از مشکلات عصر حاضر است. همه ما در زندگی حرفه ای و شخصی خود با مسائل دشوار و ناگزیری رو به رو می شویم و باید برای حل آن ها چاره ای بیندیشیم. بسیاری از علمای علوم اجتماعی به خیال چنین چاره هایی بوده و کوشش زیادی در این راه مبذول داشته اند. هر چند این تلاش ها بی ثمر نبوده، ولی هر یک با آفاتی نیز همراه بوده اند. ساده انگاری شایع ترین این آفات است. این کتاب تلاشی است در جهت شناسایی ریشه های تفکر ساده انگارانه مدیران و تبیین ناتوانی هایی که از این رهگذر سازمان ها را گرفتار می کنند.

پیام کلی پیتر سنگه در کتاب پنجمین فرمان این است که هیچ سازمانی نمی‌تواند برای رشد و پیشرفت خود، فقط به تعداد محدود و معدودی از کارکنان خود تکیه کند. بلکه باید همه‌ی اعضای یک سازمان بیاموزند که با هم کار کنند و دنیای بیرون و مشکلات درونی خود را از نگاهی تازه ببینند.

پیتر سنگه در این کتاب، توضیح می‌دهد که اگر کسی می‌خواهد یک سازمان یادگیرنده بنا کند (یا سازمان فعلی خود را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کند) باید در ایجاد و توسعه‌ی پنج حوزه، سرمایه گذاری نماید. او این پنج حوزه را به شکل زیر فهرست می‌کند:

تفکر سیستمی
قابلیت‌های شخصی
مدل‌های ذهنی
چشم انداز مشترک
یادگیری تیمی.

 

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com