0  |  0

جذب استارتاپ‌ها در خانه نوآوری

جذب استارتاپ‌ها در خانه نوآوری

مهدی صداقت با بیان اینکه خانه نوآوری یک شتاب‌دهنده یا درست‌تر آن، یک پیش شتاب‌دهنده برای کمک به استارتاپ‌ها به خصوص در حوزه محتوا و بلاک‌چین است، اظهار کرد: اتفاقی که در اینجا می‌افتد، کسانی که انتخاب می‌کنند زندگی سختی داشته باشند و کارمند نباشند اما بیل گیتس، زاکربرگ یا برادران محمدی آینده باشند و کافه‌بازار راه بیاندازند، می‌توانند به خانه نوآوری مراجعه کنند تا به آنها کمک شود و این اتفاق برای آنها تسهیل شود.
وی تصریح کرد: نخستین کاری که در خانه نوآوری انجام می‌شود، ایجاد شبکه‌ای از منتورها و فراهم کردن شبکه‌ای از استارتاپها برای تیمهای استارتاپ است.
صداقت خاطرنشان کرد: آنهایی که به خانه نوآوری می‌آیند، قرار است آمادگی حرف زدن با سرمایه‌گذار را کسب کنند؛ سایت یا MBP آنها راه‌اندازی شود، بتوانند با عموم مردم ارتباط برقرار کنند و به مشتریهای خود جواب دهند و ارائه خوبی برای سرمایه‌گذار داشته باشند و بتوانند بگویند برای چه کاری، چه مقدار سرمایه نیاز دارند و قرار است چه مقدار سرمایه تولید کنند.
وی گفت: تاکنون 30 استارتاپ در خانه نوآوری جذب شده که 6 استارتاپ در اردیبهشت ماه امسال به سرمایه‌گذار معرفی شده است و سه مورد از آنها موفق به جذب سرمایه شده‌اند.
صداقت اضافه کرد: در حال حاضر 11 استارتاپ در خانه نوآوری حضور دارند که 4 مورد آنها که در حوزه محتوا فعالیت دارند، 14 اسفند رونمایی و به سرمایه‌گذار معرفی شدند و یکی از آنها موفق به جذب سرمایه‌گذار شد.
وی با اشاره به افتتاح خانه نوآوری در مرداد 96 یادآور شد: در یکسال و نیم گذاشته 71 کارآموز در خانه نوآوری داشته‌ایم که برخی از آنها مثل تیم استارتاپ جت‌ویدیو، تشکیل تیم داده‌اند، برخی جذب دیگر استارتاپها شدند و پخشی از آنها جذب ستاد خانه نوآوری شدند.
وی افزود: خانه نوآوری دو نوع پذیرش دارد؛ فرد که به عنوان کارآموز پذیرش می‌شود و تیم که می‌تواند در شتابدهی یا پیش‌شتابدهی حضور داشته باشد.
صداقت تاکید کرد: خانه نوآوری یک ستاد خصوصی است که سرمایه‌گذار آن، مجموعه توسعه کسب و کار و فناوری اعتماد (تکفا) است البته قراردادی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم که فضای کاری ما را در اختیارمان قرار داده است و گاهی کمکهایی نیز می‌کند و ارزشی که خانه نوآوری تاکنون ایجاد کرده است، بالغ بر 12 میلیارد تومان است.
صداقت اظهار کرد: عموما خروجیهای خانه نوآوری، دانش‌بنیان می‌شوند و شرکتهای دانش‌بنیان می‌توانند از معافیتهای مالیاتی استفاده کنند، شهرداری در محل استقرار برای آنها محدودیت ندارد و از همه مهمتر اینها به بازار متصل می‌شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com