1  |  1

حضور ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری

حضور ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری

عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک و فناوری دانشگاه تهران مشغول به کار هستند؛ بیش از ۲۰ عضو داریم و حدود ۲۰۰ هسته فناوری با دانشگاه تهران کار می‌کنند که امسال تعداد آنها بیشتر هم خواهد شد.
زارعی بیان کرد: تمام شهر دانش دانشگاه تهران (حدود ۴۷ درصد) که بیش از ۴۷ هکتار است در اختیار پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد و از نظر فیزیکی جا برای استقرار آن وجود دارد و معلمان دانشگاه به عنوان منتور حضور دارند.
وی ادامه داد: دانشگاه تهران گستره‌ای از شرکت‌های دانش بنیان است و به دلیل آنکه یک دانشگاه کمپلکس و مجتمع به شمار می‌رود، از تمام حوزه‌ها و شرکت‌ها در فناوری نرم در آن کار می‌کنند و به کسب درآمد رسیده است که حمایت‌های پولی به همراه دارد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: ایجاد یک درآمد و شرایط توسعه پایدار هم برای دانشگاه و هم برای شرکت‌های دانش بنیان داریم؛ زمانی که توانستیم به صورت یک فناوری کار‌ها را پیش ببریم دانشگاه هم در این امر سهیم خواهد بود، دانشگاه‌ها مبتنی بر فناوری‌های خود درآمد‌هایی حاصل می‌کنند که خودگردان می‌شوند و به جامعه و ایجاد شغل کمک می‌کنند همچنین خود آن‌ها توسعه پایداری خواهند داشت.
وی افزود: شرکت‌های دانشگاه هم با پول و هم با مانی پلاس یا همان کمک‌های حرفه‌ای پشتیبانی می‌شوند؛ ۶۰ شرکت مستقر در دانشگاه تهران داریم که تا پایان سال در نظر داریم این شرکت‌ها را به ۱۰۰ برسانیم که این تعداد فقط در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است و تصور کنید ما ۴۴ پارک علم و فناوری در کشور داریم که این رقم نیز بیشتر خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com