0  |  2

شما هم می‌توانید یک بانوی سخنران موفق باشید

شما هم می‌توانید یک بانوی سخنران موفق باشید

من شرکت خود « Headbands of Hope» را در زمانی که یک دانشجو بودم، راه‌اندازی کردم بعد از آن از من درخواست شد تا در دانشگاه‌ها و مدارس مختلف درباره داستان زندگی خود صحبت کنم. برای من، صحبت کردن درباره حرفه‌ و کسب و کارم ابتدا غیرمنتظره و ترسناک بود.

زمانی که مردم درباره میزان درآمدزایی من بابت هر سخنرانی سوال می‌کردند، حتی نمی‌دانستم که به سخنرانان بابت سخنرانی شان پول می‌دهند. وقتی متوجه شدم که می‌توانم با بیان داستان کسب‌و‌کار خود دیگران را تشویق کنم و درعین حال درآمدی کسب کنم، واقعا غافلگیر شدم.

  «یک سخنرانی خوب، داستان سرایی به شیوه الهام بخش است.»  

اکنون، من بیش از ۵۰ بار در سال در کنفرانس‌ها، شرکت‌ها، دانشکده‌ها و رویدادها در مورد غلبه بر شکست و یافتن کار مناسب صحبت می‌کنم. صحبت کردن بخش عظیمی از رشد کسب و کار من بوده است، به علاوه، من توانسته‌ام به دور دنیا سفر کنم و افراد فوق العاده‌ای را ملاقات کنم. با این حال، یک موضوع نگران کننده برای من وجود دارد که به عنوان یک سخنران قصد دارم به آن اشاره کنم: از اینکه تنها زن در این مسیر هستم، خسته شده ام!

وقتی از سازمان‌دهندگان کنفرانس می‌پرسم که چگونه مرا پیدا کرده اند و یا چرا مرا برای صحبت به اینجا آورده‌اند، از این که چند بار گفته‌اند "خوب، ما به یک زن نیاز داشتیم" شگفت زده خواهید شد. زنان بیشتری برای این کار وجود ندارد.

هیچ رازی در این که چرا بسیاری از کنفرانس‌ها توسط مردان اجرا می‌شود، وجود ندارد. در حقیقت، تعداد بی‌شماری از سخنرانان وجود دارند و برای اجرای یک کنفرانس نیازی به تلاش زیاد برای یافتن یک آقای سخنران وجود ندارد.

می‌توان گفت، زنان به اندازه مردان قدرتمند و تاثیرگذارهستند، اما آن‌ها بر این باورند که اگر بخواهند یک سخنران حرفه ای باشند باید در حرفه خود به برخی از مهارت‌های خاص دست یافته و یک متخصص باشند، یا یک کهکشان ناشناخته را کشف کرده باشند. این درست نیست زیرا یک سخنرانی خوب، داستان سرایی به شیوه الهام بخش است.

این داستانها را باید از طریق پیام‌هایی به مخاطبان‌تان برسانید. شما مجبور نیستید در یک زمینه خاص متخصص باشید تا این کار را انجام دهید. به علاوه، بیش از هر زمان، مخاطبان  به دنبال معتبر بودن و واقعی بودن سخنرانان هستند. به عبارت دیگر: تظاهر کمتر و صداقت بیشتر.

به علاوه، حضار می‌خواهند خودشان را روی صحنه ببینند. آن‌ها می خواهند قادر به دیدن کسی باشند که می توانند بگویند: «او درست مانند من است» .

زنان موفق

کنفرانس‌ها به دنبال زنان سخنران بیشتری هستند، اما چگونه باید به این هدف دست پیدا کنند؟

در تمام مدتی که سخنرانی کرده‌ام مخاطبانم از من می‌پرسند اندیشه های زنان سخنران دیگر را در کجا و در چه کتابی می‌توانند بیابند. تقاضا برای سخنرانی زنان وجود دارد و اکنون زمان آن رسیده به این تقاضا پاسخ داده شود.

بنابراین اگر شما یک زن هستید یا به عنوان یک زن فکر می کنید داستان‌تان می تواند بر روی افراد دیگر اثر بگذارد و به آن‌ها الهام ببخشد و دوست دارید آن را به اشتراک بگذارید، در اینجا چهار بخش وجود دارد که به شما در این امر کمک می‌کند:

۱.اصطلاح « سخنران » را برای معرفی خود به کار ببرید:

این موضوعی‌ست که بسیاری از مردم آن را نادیده می‌گیرند. هنگامی که افراد شما را به عنوان سخنران نشناسند هیچ وقت از شما تقاضا نمی‌شود که سخنرانی کنید.  پس به این فکر کنید که چگونه با افراد ارتباط برقرار کنید و به دنبال راهی برای افزودن اصطلاح «سخنران» برای معرفی خود باشید.

در پروفایل لینکدین، اینستاگرام، کارت ویزیت و یا امضای ایمیل‌تان، «سخنران» را اضافه کنید.

۲. پیام خود را پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید:

داستان شما ممکن است با شروع کسب وکارتان آغاز شده باشد، اما پیام شما چیزی است که از داستان‌تان یاد گرفتید و می‌توانید با مخاطبین‌تان به اشتراک بگذارید. بنابراین شاید به عنوان یک صاحب کسب وکار در مورد غلبه بر چالش‌ها، یا حل مشکلات، یا کار کردن در تیم و رهبری تجربیاتی داشته باشید. یک موضوع را انتخاب کنید و بر روی آن کار کنید.

سخنرانی افرادی که فهرستی طولانی از چیزهایی دارند که درباره آن صحبت می کنند، مانند رفتن به رستورانی است که در آن هم غذای چینی و هم مکزیکی تهیه می‌شود. در یک مورد خوب باشید تا بتوانید بر روی آن تمرکز کنید.

از پیام مورد نظرتان به عنوان یک مهارت در سخنرانی استفاده کنید.

۳. رایگان سخنرانی کنید:

اولین تجربه سخنرانی من به ازای دریافت یک تکه پیتزا بود. اما دومین اجرای من برای 2200 دلار. این می‌تواند برای شما نیز اتفاق بیفتد. بنابراین رویدادهای محلی را که به سخنرانان نیاز دارند، شناسایی کنید. بسیاری از انجمن‌ها و سازمان‌هایی وجود دارند که از سخنرانان برای جلسات ماهانه خود مانند برگزاری انجمن‌ها یا رویدادها استفاده می‌کنند. رایگان سخنرانی کنید (اگر آنها پولی پرداخت کنند، عالی است) تا بتوانید در صحبت‌های خود بهتر شوید. یک گواهی نامه، تصاویر ویدئویی و غیره برای سخنرانی های آتی خود تهیه کنید. همچنین از این موارد برای راه اندازی یک وب سایت سخنرانی استفاده کنید.

۴.یک همراه برای خودتان بیابید:

برای من، این یک راز موفقیت است. کسی را پیدا کنید که یک سخنران است و تجربه‌ای مشابه با میزان تجربه شما دارد، اما درباره موضوعات دیگری سخنرانی می‌کند. یک ساختار ارجاعی ایجاد کنید که در آن او را به رویدادهای گذشته خود ارجاع دهید و او نیز شما را ارجاع دهد.

در یک دوره آنلاین برای زنان سخنرانان، ما یک انجمن فیس بوک برای ارجاع به یکدیگر دایر کردیم. به نظر من، این بخش جامعه ارزش واقعی دارد. آنچه که دیگران در مورد شما می گویند، اعتبار بیشتری را نسبت به آنچه که شما در مورد خودتان می گویید پیدا می کند.

در حال حاضر برای زنان سخنران تقاضای زیادی ایجاد شده است. رویدادها به دنبال تنوع بیشتر و مخاطبان به دنبال اعتبار بیشترهستند.

من واقعا معتقدم که وقتی میکروفون را به عنوان یک سخنران به دست می گیرید، فرصتی برای جرقه تغییرات اجتماعی است. این تغییرات می توانند از یک صدا آغاز شوند.

درواقع، میکروفون و جایگاه سخنرانی یک هدیه در دستان شماست. این موهبت باید به صداهایی داده شود که حقیقت دارند و پیام ها را به اشتراک می گذارند. لازم نیست یک متخصص باشید تا سخنران خوبی باشید، شما فقط باید از داستان تان به عنوان وسیله ای برای الهام بخشیدن استفاده کنید.

برگرفته از سایت entrepreneur

مترجم: ملیکا نصیر ( کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی )

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com