0  |  2

چگونه در راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای آنلاین موفق شویم؟

چگونه در راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای آنلاین موفق شویم؟

از آنجایی که مردم سراسر جهان زمان بیشتری را در فضای مجازی صرف می‌کنند، کسب‌و‌کارها نیز از تغییرات بزرگ دیجیتالی استقبال کردند. امروزه تجارت الکترونیک توانسته است هزینه کسب و کارها را در مقایسه با روش‌های سنتی به میزان قابل توجهی کاهش دهد. فروش تجارت الکترونیک درسطح ملی ‌و ‌جهانی در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ درصد افزایش یافته است و معادل ۲۹ تریلیون دلار برآورد شده است. افزایش مشابهی در تعداد خریداران اینترنتی وجود دارد که تعداد آنها ۱۲ درصد افزایش یافته و به  ۱.۳ میلیارد نفر رسیده است.

با این حال، فضایی که مملو از کسب‌و‌کارهای تجارت الکترونیک است قطعا دارای شدت رقابتی بالایی‌ست و این امر کشش را دشوار می‌کند. علاوه بر این شروع تجارت الکترونیک آسان نیست، تداوم آن نیز بسیار سخت‌و‌دشوار است. گفته می‌شود که کم‌تر از دوسوم کسب و کارهای کوچک جهان وب سایت دارند. به این دلیل که مجموعه‌ فرایندهای پیچیده‌ای برای راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین وجود دارد 

قبل از راه‌اندازی کسب‌و‌کارآنلاین، این نکات را برای تضمین موفقیت خود در خاطر داشته باشید:

۱.شکاف‌های موجود در بازار :

بسیاری از پلتفرم‌های فعال کسب‌و‌کارهای آنلاین در تلاشند با توجه به محدوده خواست و نیاز مشتریان به فعالیت‌شان ادامه دهند و روی نیاز آن‌ها تمرکز می‌کنند. کارآفرینان با دانستن و تمرکز روی این نکته می‌توانند راهی برای رشد کسب‌و‌کار خود در بازار رقابتی امروز بیابند.

کسب‌و‌کارهای آنلاین باید توجه داشته باشند که برای یک محصول یا خدمت خاص، حتی اگر نیاز بیشتر مشتریان باشد، بازهم هر مشتری با دلایل منحصر به خود از پلتفرم شما استفاده خواهد کرد. بنابراین، برای شناسایی دلایل منحصر به فرد مشتری می‌توان از تحقیقات کیفی کسب‌و‌کارهای آنلاین استفاده کرد. این امر می‌تواند سبب شود تا شما به راحتی شکاف‌های بازار را شناسایی کنید.

گام‌به‌گام فرایند «خرید» از شناخت نیاز تا رفتارهای پس از خرید

۲.انطباق و پیروی از قوانین:

هر شرکت هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار باید به مجموعه‌ای از مسائل قانونی اشراف داشته باشد. بهتر است که به‌طور کامل از مراحل قانونی برای شروع یک سرمایه‌گذاری آگاه باشید. علاوه بر آگاهی از مالیات برای فروش کالاهای مختلف یا تحویل بار، در تجارت الکترونیک باید به قوانین سایبری نیز توجه کنید. قوانین سایبری شامل مجموعه کاملی از قوانین مربوط به قراردادهای آنلاین، ثبت اختراع نرم افزار تجاری، مالیات الکترونیک، حاکمیت الکترونیک و جرایم سایبری است.

لازم است که به شرایط وب سایت برای اجتناب از هرگونه مشکل مرتبطی که ممکن است در آینده ایجاد شود، توجه کنید.

کسب و کار آنلاین

۳.نمونه سازی و بازبینی محصولات:

بزرگ‌ترین عیب خرید آنلاین این است که مشتریان نمی‌توانند محصولی که می‌خواهند بخرند را لمس کنند. این امر اعتماد آن‌ها را نسبت به محصولات در معرض نمایش کاهش می‌دهد و حتی بهترین تصاویر محصول نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند. با این حال، یک توصیف جامع از مشخصات محصول می‌تواند تا حدودی اعتماد مشتری را افزایش دهد.

علاوه بر این مهم است که محصولات را تست کرده و مشخص کنید آیا آن‌ها واقعا آنچه که به مشتریان وعده می‌دهند را تحویل می‌دهند یا خیر. مهم تر از همه، با دادن حق بررسی محصول به مشتریان، به طور مثبت بر میزان اعتماد به برندتان تاثیر می گذارید. مشتریان از نظرات دیگر مشتریان و بررسی‌های آن‌ها بازدید می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا می‌خواهند محصول مورد نظر را بخرند یا خیر. این امر فروش آینده شرکت را افزایش می‌دهد.

در همین حال، بسیاری از شرکت‌هایی که امروزه به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، از آخرین کاربردهای واقعیت مجازی برای دادن فرصت تجربه محصول در فروشگاه به مشتریان استفاده می‌کنند. به منظور فراهم آوردن تجربه بهتر مشتری و افزایش بیشتر فروش، این برنامه‌ها را می‌توانید روی پلتفرم کسب‌و‌کارتان پیاده کنید.

۴. پشتیبانی از شبکه پرداخت‌:

بازارهای آنلاینی وجود دارد که کسب‌و‌کارها می‌توانند برای خدماتی مانند جمع‌آوری و تدارکات پرداخت ‌از آن‌ها استفاده کنند. این نشان می‌دهد که می‌توان محصولات را به‌صورت آنلاین به فروش رساند. این امر می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا روی محصول اصلی تمرکز کنند. برخی از این بازارهای آنلاین، eBay.in، Amazon.in، Jabong.com و غیره هستند.

برای فعالیت مستقل، مهم است که گزینه‌های پرداخت چندگانه (بانکداری خالص، کارت اعتباری‌، کیف پول همراه و ...) را در وب سایت آنلاین خود ادغام کنید که برای مشتریان یک تجریه مناسب فراهم شود.

در نهایت، تمام مراحل را برای اطمینان از فرآیند پرداخت کاملا ایمن و سازگار با سیاست‌های مربوط به امنیت اطلاعات بررسی کنید.

۵.بازگشت محصول و هزینه‌های مربوطه:

توجه به بازگشت محصول مهم است چون آن‌ها می‌توانند به نوعی سود خود را تضمین کنند. در هر سال ۳۰ درصد از سفارشات آنلاین ارجاع داده می‌شوند. این ارجاع محصولات می‌تواند به دلایل عدم انطباق محصول با تصویر ذهنی مشتری، سفارش نادرست خریداران و ارايه اطلاعات نادرست (به عنوان مثال، اندازه‌های مختلف پوشاک)، آدرس اشتباه و .... باشد.

کارآفرینان می‌توانند با روش‌هایی مانند استفاده از یک سیستم کدگذاری که صحت آدرس مشتری را تضمین می کند، از این گونه اشتباهات اجتناب کنند.

۶.توجه به seo و تجزیه‌و‌تحلیل Analytics‌:

برای جذب مشتریان به یک وب سایت، کارآفرینان باید استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مبتکرانه را اتخاذ کنند.

آن‌ها می‌توانند از SEO، SMM، SEM، تبلیغات آنلاین و غیره استفاده کنند. این امر می‌تواند به دید گسترده‌تر کسب‌و‌کارها کمک کند، که به نوبه خود به جایگاه برند آن کسب و کار در ذهن مشتریان کمک می‌کند.

17 روش رايگان برای بهبود سئوی وب‌سايت

در راه‌اندازی کسب‌و‌کار ریسک وجود دارد، اما کسی که ریسک نکند سودی به‌دست نخواهد آورد.

برگرفته از سایت entrepreneur

مترجم: ملیکا نصیر (‌کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی)

برای مطالعه بیشتر:

3 درسی که می‌توان از برندهای موفق در تجارت آنلاین آموخت

کارآفرینی را با راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی شروع کنید

چرا کسب‌‌وکار اینترنتی در ایران دشوار است؟

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com