0  |  0

استقبال آتش‌نشانی تهران از شرکت‌های دانش بنیان

استقبال آتش‌نشانی تهران از شرکت‌های دانش بنیان

معاون طرح و برنامه‌ریزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به استقبال استارتاپ‌ها از ارائه راهکار و پیشنهادهای نوین به آتش‌نشانی گفت: شرکت‌های دانش بنیان یک ماه فرصت دارند تا ایده‌های اجرایی خود را به سازمان آتش‌نشانی ارائه کنند.
کاظم غلامی، با اشاره به ارائه نیازهای فناورانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به استارتاپ‌ها، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران برای اولین بار روز ۲۱ خرداد رویدادی را در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار کرد که طی آنان نیازهای فناورانه این سازمان به استارتاپ‌ها ارائه شد. در این رویداد قرار شد تا استارت تاپ‌ها راهکارهای مدنظر خود را به سازمان ارائه کنند و پس از آن همکاری بین این سازمان و استارت تاپ‌هایی که طرح‌های کارآمدی داشتند شکل گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت سازمان آتش نشانی به دنبال این است که از فناوری‌های نوین و ایده‌های جدید استفاده کند و تا حد امکان روش‌های سنتی را تغییر دهد گفت: تغییر روش‌های سنتی به روش‌های نوین به چند دلیل کارآمد است که یکی این است که اگر بتوانیم به سمت فناوری‌های نوین حرکت کنیم بهره‌وری بالاتری خواهیم داشت، یکی از دلایل دیگر نیز این است که روش‌های سنتی هزینه بالاتری دارند بنابراین استفاده از روش‌های فناورانه هزینه‌های سازمان را هم کاهش می‌دهد.
معاون طرح و برنامه ریزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر برخی از امکاناتی که در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد وارداتی است ادامه داد: تا کنون در کشور به ساخت و تولید تجهیزات آتش‌نشانی پرداخته نشده و به همین دلیل بسیاری از آن‌ها وارداتی هستند. سال جاری سال تولید ملی است و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با همین دیدگاه در نظر دارد که از ایده شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور استفاده کند تا هم اهدافش را برآورده کند و هم موجب ایجاد بازار کار در داخل کشور شود.
غلامی استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از این رویداد را بسیار مناسب و قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: شرکت‌های دانش بنیان یک ماه فرصت دارند تا ایده‌های خود را به سازمان آتش‌نشانی ارائه کنند. برای بررسی ایده‌هایی که از سوی این شرکت‌ها ارائه می‌شود نیز کمیته‌ای تشکیل شده تا با توجه به چالش‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بهترین ایده‌ها را انتخاب کند. این قدام طی دو رویداد دیگر در سال جاری نیز برگزار خواهد شد چرا که همکاری با سازمان‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در برنامه‌های این سازمان قرار دارد.
معاون طرح و برنامه ریزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در اولین رویداد برخی از نیازهای سازمان مطرح شد اما در رویدادهای بعدی نیازهای سازمان به صورت گسترده‌تری ارائه خواهد شد گفت: در رویداد اول برخی از نیازهای سازمان از جمله آموزش‌های تخصصی، آموزش‌های حوزه شهروندی و نظام بازرسی ایمنی و… را مطرح کردیم. در آموزش‌های تخصصی به آتش‌نشانان بحث استفاده از شبیه‌ساز های آموزشی مطرح بود که در این زمینه از استارت آپ‌ها درخواست کردیم راهکار مناسبی ببه سازمان ارائه کنند، درحال حاضر نیروهای تازه‌کار با تجهیزات بسیار گرانقیمتی تعلیم می‌بینند که با توجه به احتمال اینکه این تجهیزات آسیب ببینند وجود دارد این آموزش‌ها از نظر مالی به صرفه نیست. یکی دیگر از مباحثی که مورد نظر این سازمان است به حوزه آموزش‌های شهروندی مربوط می‌شود. در واقع سازمان آتش نشانی قصد دارد تا با استفاده از بازی‌سازی جمعیت هدف را بهتر شناسایی کرده و با تولید کردن محتوا آموزش‌هایی را به صورت غیر مستقیم ارائه کند. این بازسازی قرار است با هدف اصلی ارتقای فرهنگ ایمنی تولید شود و برای گروه‌های مختلف جذابیت خاص خود را داشته باشد.
وی با اشاره به یکی دیگر از نیازهای فناورانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران که در حوزه نظام بازرسی ایمنی این سازمان است گفت: بازرسی میدانی شهری با وسعت تهران به پتانسیل بسیار زیادی نیاز دارد بنابراین یکی دیگر از نیازهایی که به استارتآپ ها اعلام کردیم این بود که راهکارهایی را ارائه کنند که شهروندان با استفاده از معیارهایی که سازمان آتش‌نشانی برایشان تعریف می‌کند و نکات آموزشی که به صورت مجازی تعلیم می‌بینند، ناایمنی‌ها را شناسایی و اطلاع رسانی کنند.
غلامی افزود: یکی دیگر از مسائلی که سازمان آتش‌نشانی برای حل آن احساس نیاز به ایده‌های فناورانه دارد در حوزه تجهیزات ایمنی و حفاظت از حریق است. گاهی تجهیزاتی که در زمینه ایمنی و حریق در بازار به فروش می‌رسد تقلبی و قلابی است، بنابراین از استارت آپ‌ها خواستیم تا در خصوص نحوه کنترل این تجهیزات راهکاری مناسب ارائه کنند تا هم شهروندان به عنوان مصرف کننده از اصالت و مرغوبیت این تجهیزات اطمینان حاصل کنند و هم سازمان آتش‌نشانی به عنوان ناظر تاییدیه خود را با اطمینان بیشتری صادرکند.
معاون طرح و برنامه ریزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه نیازهای سازمان آتش‌نشانی گسترده است و در خصوص تجهیزات و روش‌های عملیاتی نیاز به راهکارهای نوین دارد گفت: با توجه به گستردگی نیازهای این سازمان ارائه راهکارها در دیگر حوزه‌ها نیز امکان پذیر بود تا اگر شرکتی با توجه به شناخت خود ایده مناسبی ارائه کرد بتوانیم از آن استفاده کنیم اما در رویدادهای بعدی نیازها را به صورت گسترده‌تر اعلام خواهیم کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com