0  |  0

راه‌اندازی مرکز رشد فرزندان موفق بهزیستی

راه‌اندازی مرکز رشد فرزندان موفق بهزیستی

مرکز رشد فرزندان موفق بهزیستی با عنوان "مؤسسه رویش فرهیختگان امید" در خراسان رضوی فعال و راه اندازی شد.مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز به منظور حمایت از فرزندان تحت پوشش بهزیستی تشکیل شده است که در نوع خود نخستین مؤسسه کشوری است که توسط خود فرزندان موفقی ایجاد شده که در گذشته تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده‌اند.
غلامرضا فروغی افزود: این مؤسسه در تهران و توسط فرزندان موفق بهزیستی که هم اکنون در رشته‌های مختلف ملی و بین المللی فعالیت دارند تأسیس شده است و هدف از ایجاد آن توانمند کردن سایر فرزندان تحت پوشش بهزیستی از طریق ارتقا مهارت‌ها و استعدادیابی برای آنان است.
وی ادامه داد: این اقدام منتج به ارتقا مهارت‌های فرزندان کوچک مراکز می‌شود یعنی در این مراکز رشد، مثلثی شکل می‌گیرد که شامل سه ضلع است فرزندان موفق به عنوان راهبر، خیرین به عنوان حمایتگر و سازمان بهزیستی به عنوان تسهیلگر.
مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس انتخاب فرزندان هر مؤسسه یک نفر هر سال به عنوان نماینده برای مشاوره به مدیرکل بهزیستی هر استان انتخاب می‌شود و فرزندان موفق استانی، شورای مشورتی فرزندان موفق کشور را تشکیل می‌دهند.
فروغی افزود: در آینده نزدیک با کمک همین فرزندان موفق، استارت آپ هایی برای فرزندان بهزیستی طراحی می‌شود و انتظار می‌رود تا با برگزاری این استارت آپ ها بچه‌ها روی یک مساله متمرکز شوند و فکر کنند و خیرین نیز کمک کنند که ایده‌های تأیید شده به تولید انبوه برسد.
وی ادامه داد: قرار است در مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست گلستان علی (ع) در مشهد قطب استعداد یابی فرزندان زیر پوشش بهزیستی در کشور ایجاد شود و با راه اندازی این مرکز، فرزندان زیر پوشش سازمان از تمام کشور برای استعدادیابی به مشهد آورده می‌شوند و بعد از آن کارنامه تحلیل آنها به استان‌ها انتقال می‌یابد و در عرصه‌های مشخص شده با نظارت قطب خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی مشهد مهارت افزایی می‌کنند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تعداد زیادی فرزند در مراکز شبه خانواده در کشور داریم که وقتی به سن استقلال می رسند باید از بهزیستی جدا شوند بنابراین باید قبل از اینکه به سن استقلال برسند فکری شود تا توانمند شوند.
غلامحسین حقدادی افزود: تبدیل شدن خراسان رضوی به قطب استعدادیابی نشان از ظرفیت بالای موجود در این استان دارد که می‌تواند در جهت افزایش توانمندی و تضمین آینده خوب برای فرزندان بهزیستی تأثیر به سزایی داشته باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در خراسان رضوی ۱۸۰ دانشجو و حدود ۳۰۰ فرزند ترخیصی موفق داریم که در مشاغل مختلف مشغول به کار هستند.
او بدون اشاره به آمار بیشتر افزود: همچنین تعداد زیادی فرزندان زیر پوشش داریم که در سن ۱۲ تا ۱۸ سال هستند و برای ترخیص آماده سازی می‌شوند که این شمار باید استعدادیابی شوند و در مسیر درست ترخیص قرار بگیرند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com