0  |  0

حمایت از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان، اولویتی برای دانشگاه‌ها

حمایت از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان، اولویتی برای دانشگاه‌ها

مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به توجه این دانشگاه به حوزه کارآفرینی دانشجویان گفت: کانون‌های کارآفرینی در قالب هسته‌های اولیه فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند و ما تلاش می‌کنیم از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان حمایت کنیم.
ناصر محمدی با بیان اینکه حضور دانشجویان نخبه و اندیشمند و توانمند در دانشگاه پیام نور استان قزوین بسیار مسرت‌بخش است، اظهار کرد: از ایده‌های نوی دانشجویان استقبال کرده و می‌توانیم زمینه معرفی و اطلاع‌رسانی آن را در کشور داشته باشیم.
وی افزود: افتتاح دبیرخانه مسابقات کتاب‌خوانی فرهنگی دانشگاه پیام نور در استان قزوین به‌عنوان اتفاق خوب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند زمینه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را در بین دانشجویان و نسل جوان فراهم کند.
مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور کشور عنوان کرد: در این راستا باید دبیرخانه سایت مسابقات را طراحی کند که با توجه به توانمندی‌های موجود در استان قزوین از دانشجویان دانشگاه پیام نور تقاضا داریم در راستای راه‌اندازی این سایت ما را یاری کنند.
وی ادامه داد: در راستای تشویق به کتاب‌خوانی می‌توان در طول یک‌ترم یک یا دو بار در سطح کشور مسابقات کتاب‌خوانی برگزار کرد که ما از این برنامه حمایت می‌کنیم.
محمدی با تأکید بر اینکه باید عناوین کتاب‌ها کاربردی باشد، گفت: نقد کتاب، معرفی تازه‌های نشر، معرفی نخبگان دانشگاه پیام نور، معرفی پژوهش‌های انجام‌شده در این حوزه و برگزاری مسابقات مختلف ازجمله مصادیقی است که می‌تواند در دبیرخانه این مسابقات در قزوین پیگیری شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام انجمن‌های علمی اظهار کرد: ضروری است در کنار هر انجمن علمی یک استاد مشاور وجود داشته باشد تا بدین واسطه به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شود.
وی در پاسخ به سؤال دانشجویی در خصوص میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای انجمن‌های علمی این دانشگاه گفت: در تقسیم‌بندی بودجه فرهنگی این دانشگاه تلاش شده اختصاص آن به حوزه‌های مختلف ازجمله حمایت از انجمن‌های علمی در نظر گرفته شود.
مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: با وجود اختصاص این بودجه شاهد هستیم بنا به دلایل مختلف ازجمله تنگناهای اقتصادی گاه این بودجه تحقق پیدا نمی‌کند.
وی ادامه داد: در حوزه توجه به حوزه کارآفرینی در دانشگاه‌ها باید گفت این کار در دانشگاه پیام نور شروع شده است و کانون‌های کارآفرینی در قالب هسته‌های اولیه فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند.
محمدی یادآور شد: جلسات متعددی برای بستن تفاهم‌نامه‌هایی در این حوزه برگزار شده است و ما تلاش می‌کنیم از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان حمایت کنیم.
مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور کشور در پایان از برگزاری جشنواره «ادبیات و صلح» به میزبانی استان گلستان در سال جاری خبر داد و افزود: بی‌شک این جشنواره و جشنواره‌های مشابه می‌تواند بستری برای ارائه فعالیت‌های دانشجویان شاعر و نویسنده باشد.
همچنین در پایان ضمن اهدای ابلاغیه برگزاری این مسابقات به رسولی، رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین، دبیرخانه مسابقات کتاب‌خوانی فرهنگی دانشگاه پیام نور در استان قزوین نیز با حضور مسئولان این دانشگاه افتتاح شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com