1  |  0

ایرانیان خارج کشور به صادرات ایده ها کمک کنند

ایرانیان خارج کشور به صادرات ایده ها کمک کنند

رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران با بیان نیاز جامعه به ارتباط با ایرانیان خارج کشور گفت : باید از ایرانیان خارج کشور برای صادرات ایده های دانش بنیان کمک گرفت.
میلاد صدرخانلو اظهار کرد: شبکه ملی فن بازار مانعی برای به هم پیوستن عرصه و تقاضا ایجاد نمی کند و بروکراسی و حلقه جدیدی در دانش بنیان نیست.
وی در صندوق ملی نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: این شبکه تلاش دارد که ایده ها را به بازار برساند و فرآیند ایجاد محصول را تسهیل کند.
صدرخانلو عنوان کرد: آخرین مورد که شبکه ملی در اختیار شرکت ها قرار داده است لیزینگ فناوری است به طوری که با شرایط ساده و قابل قبول تر تصفیه حساب صورت میگیرد.
رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران عنوان کرد: تسهیلات فن بازار محدود به شرکت های دانش بنیان نیست وتمامی واحد های فناوری که برای دانش بنیان شدن مشکل دارندمی توانند از ان تسهیلات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در شبکه فن بازار هزار شرکت و ۱۷ هزار متقاضی عضو است، اظهار کرد: جمع قراردادهای منعقد شده ۱۴ رویداد به بیش از ۳۵ قرارداد و حجم ریالی قراردادها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.
صدرخانلو با بیان اینکه تاکنون ۲۰ شبکه فن‌بازار در ۲۰ منطقه کشور راه اندازی شده است، ادامه داد: مجموعاً در این ۱۴ رویداد برگزار شده بیش از هزار طرح و اختراع ثبت نام کرده اند و ۱۰۰ مجری طرح به صورت حضوری برای سرمایه گذاران و صنعتگران طرح خود را ارائه داده اند.
ایجاد سامانه هوشمند آب
مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در ادامه گفت: به ۱۸ صندوق پژوهش ۲۶۹ میلیارد تومان بودجه برای کمک به مراکز رشد تخصیص داده شده است. همچنین ۹۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری نیز ایجاد شده است.
وی افزود: برنامه ریزی شده تا محصوولات اکوسیستم توسعه فناوری به بازار داخلی و خارجی عرضه شود. صندوق با صنایع بزرگ ارتباط برقرار کرده و شرکت های دانش بنیان را معرفی می کند.
شاوردی تصریح کرد: مسئله آب به عنوان چالش مهم کشور است که سیاست های برتر در این زمینه با معاونت علمی انجام و ایجاد سامانه های هوشمند آب و فرآیند های بازگردانی آب مصرفی توسط شرکت های دانش بنیان در حال انجام است.
در حوزه پساب وضعیت مطلوبی نداریم
همچنین امیر علم دبیر کمیته علمی فستیوال نوآوری از پساب تا آب از دانشگاه علم و صنعت نیز در سخنانی اظهار کرد: کشور در حوزه پساب وضعیت مطلوبی ندارد و اگر به این موضوع رسیدگی نشود تبدیل بعه بحران شده و خسارت های انسانی، امنیتی و اقتصادی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: با حمایت معاونت ریاست جمهوری مجموعه ای تشکیل شد که بتوانیم فناوری های حوزه آب را در کشور رصد کنیم و فضایی فراهم شود تا طرح هایی که که بستر مناسب دارند به صنعت و متقاضیان معرفی و خلا در ایین زمینه جبران شود.
علم اظهار کرد: در این زمینه مشورت با اساتید دانشگاهی، در اختیار قرار دادن آزمایشگاه توسط دانشگاه علم و صنعت و فراهم کردن تسهیلات اقصادی توسط «اُهاب» انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین اهاب ایده های فناورانه را به به شبکه مصرف کننده و متقاضی حوزه آب و پساب معرفی می کند. و تعامل و دسترسی فناوران به مجموعه و شبکه بزرگ فناوران ایجاد می شود و از فناوری هایی که ارزیابی و مورد تایید علمی و اقتصادی هستند استفاده و شناسایی شده است
علم با بیان اینکه اهاب برای صنعتگران نیز مزایایی دارد، گفت: اساتیدی که در حوزه اب هستند شناسایی و به صنعتگر معرفی می شود و همچنین اعتماد در بحث تسهیلات مالی در نظر گرفته شده استر تا فناوران ضمانت های لازم را داشته باشند
وی ادامه داد: طرح ها توسط اهاب تا ۵۰۰ میلیون حمایت مالی می شود و همچنین قرارداد منعقد شده دانشگاه و صنعت در چارچوب قرارداد های معاف از مالیات تنظیم می شود که از سری حمایت‌ها از صنعتگران و فناوران است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com