0  |  0

پتانسیل بالای ایران برای رهبری در کارآفرینی بخش آب

پتانسیل بالای ایران برای رهبری در کارآفرینی بخش آب

"مایکل کروپاک" در دومین روز کارگاه کارآفرینی صنعت آب و فاضلاب کشور که با هدف استفاده از تجارب شرکت Cewas در زمینه کارآفرینی و برون‌‌سپاری فعالیت‌های این صنعت به استارتاپ‌‌ها با حضور حمیدرضا کشفی معاون نظارت به بهره‌‌برداری، آیلین هوفستتر نماینده سفارت سوئیس و معاون برنامه جهانی آب، آژانس توسعه و همکاری سوئیس، مفلح العلوین مشاور منطقه‌ای منابع مشترک دفتر همکاری‌های سوئیس_سفارت سوئیس در اردن، جمعی از مدیران کل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و کارشناسان و مدیران شرکت ساتکاب برگزار شد، افزود: آب یکی از اجزای حقوق بشر بوده و با توجه به ماهیت خاص آب در زمینه توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب دارای انحصار طبیعی است و اینجاست که دولت‌ها نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند همانطور که در ایران نیز نقش دولت در این زمینه بسیار برجسته است.
کروپاک افزود: اهمیت آب و نقش عمده‌ای که دولت در زمینه ایفا می‌کند موجب شده که کارآفرینان کمتر به حوزه آب توجه داشته و تمایل زیادی نسبت به این بخش نداشته باشند و نوآوری نیز در این بخش کم شود؛ هدف ما مقابله با این چالش و جذب کارآفرینان در این بخش آب و فاضلاب است. بنابراین، ما نیاز به نوآوری و خلاقیت برای مقابله با مسائل مربوط به آب داشته و برای به دست آوردن نوآوری نیاز به نیروی جوان و خلاق برای کسب و کار داریم.
مدیر و موسس Cewas مطرح کرد: فرهنگ ایران در زمینه استارتاپ بسیار غنی بوده و ایران جزو سه کشوری است که چنین تشکیلاتی در زمینه آب و فاضلاب را در سطح جهان دارد اما در هر صورت در منطقه کاملاً تک و منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: دولت نقش بسیار مهمی در زمینه فضای کارآفرینی دارد و نقش آن چه به عنوان تسهیل‌کننده برای این فعالیت‌ها و چه به عنوان مشتری بسیار برجسته است. موضوعی که می‌تواند ایران را پیشرو در این زمینه مطرح کند هماهنگی و همکاری و فضای کارآفرینی است. ایران تشکیلات و عوامل مورد نیاز را دارد اگر هماهنگی و همکاری بین آنها تقویت شود.
در ادامه، آیلین هوفستتر نماینده سفارت سوئیس گفت: کشور سوئیس نسبت به اهداف ۲۰۳۰ به‌ویژه در زمینه توسعه تعهد دارد و همچنین، کمبود آب در سطح جهان نه تنها در ایران بلکه در کل جهان رو به افزایش است و این موضوع نیاز به توجه ویژه‌، ارتباط محکم و بیشتری بین مردم در سرتاسر جهان دارد.
وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید آب یکی از عناصر حیاتی برای توسعه و صلح است بنابراین، برنامه‌ای به اسم "صلح آبی" که دربرگیرنده مناطق مختلف در جهان است را برای توسعه و ترویج دنیایی که امنیت آبی دارد به اجرا گذاشته ایم؛ لازمه این برنامه، نوآوری و حضور مستمر بخش خصوصی در این زمینه است تا بتوانیم به اهداف برنامه ۲۰۳۰ دست یابیم.
معاون برنامه جهانی آب، آژانس توسعه و همکاری سوئیس با اشاره به اینکه نقش کسب و کار در این زمینه هر ساله رو به افزایش است، افزود: برای اینکه بتوانیم با مبحث بحران آب مواجه شویم نیاز به نوآوری داریم و به همین دلیل با شرکت‌ها و موسساتی مانند Cewas همکاری می‌کنیم و مشارکت‌هایی را در سراسر جهان در کشورهای مختلف ایجاد کردیم که تاکید و محوریت آن نوآوری است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایلنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com