0  |  0

شتاب‌دهنده‌ها راه میانبر توسعه زیست‌بوم کارآفرینی کشور هستند

شتاب‌دهنده‌ها راه میانبر توسعه زیست‌بوم کارآفرینی کشور هستند

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت شکل گیری شتاب دهنده ها در کشور، گفت: در واقع شتاب دهنده ها بلوغ مراکز رشد ما محسوب می شوند و قطعا نتایج بزرگی برای کشور خواهند داشت. از آنجایی که مراکز رشد ما مثل الگوی این مراکز در کشورهای غربی به خوبی جواب نداده است، به نظر می رسد راه میانبر در این مسیر استفاده از شتاب دهنده ها باشد.
وی افزود: به نظر می آید که تعداد شتابدهنده ها از تعداد استارتاپ ها در حال پیشی گرفتن است و هفته ای نیست که شتابدهنده جدیدی به وجود نیاید، البته همه آنها هم ماندگار نمی شوند و برخی شکست می خورند.
به گفته قانعی، شتابدهنده ها نقش بسیار مهمی در اکوسیستم کارآفرینی دارند، چرا که تعداد زیادی شغل ایجاد کرده اند.
وی همچنین تصریح کرد: ارزش بنیادی شتاب دهنده ها در این است که توانایی برای رشد اقتصادی را بالا می برند و باعث ایجاد پرورش فرهنگ کارآفرینی در جوامع محلی می شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com