0  |  0

چتر حمایتی جهاد دانشگاهی بر سر دانش بنیان‌ها

چتر حمایتی جهاد دانشگاهی بر سر دانش بنیان‌ها

دبیر ستاد توسعه فناوری‌­های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: جهاد دانشگاهی در کنار حفظ جایگاه خود، باید شرکت­‌های دانش بنیان و جوان را همانند رهبر زیر چتر حمایتی خود بگیرد تا کاری عظیم و مثمر ثمر به انجام برسد.
 دکتر منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هیئت همراه به بازدید از دستاوردهای علمی سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی پرداخت.
در این دیدار، ضمن بازدید از مراکز ساخت و تولید  جهاد دانشگاهی از جدیدترین دستاوردهای مراکز پژوهشی جهاد دانشگاهی خواجه نصیرطوسی نیز رونمایی شد.
دکتر منطقی در دیدار با مسئولین و اعضای هیئت علمی گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی تصریح کرد: مهم‌ترین بحث این است که سازمان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی وجود دارند که مولد فناوری هستند و برخی از سازمان­ها نیاز به این فناوری دارند. این در حالیست که این دو سازمان از وجود هم خبر ندارند. مهمترین بحث این است که این دو سازمان باید بهم وصل شوند و همکاری کنند. وظیفه‌ی اول معاونت علمی فناوری این است که به عنوان پلی بین این سازمان‌ها ایفای نقش کند.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بر لزوم مراجعه به جوانان مبتکر و توانمندی مانند جهاد دانشگاهی، نقش مجموعه جهاد دانشگاهی در اجرای فرایند اقتصاد مقاومتی را اینگونه توصیف کرد: فلسفه ی ایجاد جهاد دانشگاهی کمک به اقتصاد مقاومتی است و قدمت آن به قبل از مطرح شدن اقتصاد مقاومتی برمی­گردد و یکی از ریشه‌دارترین سازمان­ها در این مبحث است. تعداد مجموعه­‌هایی که جهاد می­تواند با آنها ارتباط بگیرد خیلی بیشتر از این تعدادیست که اکنون شاهد آن هستیم. یکی از کمک‌­هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌­تواند انجام دهد این است که باعث شود از این منبع فناوری بومی که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد استفاده شود و همگان به شناخت کافی از آن برسند.
منطقی در ادامه ضمن بازدید از دستاوردهای صنعت فرستنده‌های رادیویی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر و توجه به این موضوع که اکنون ساخت بالغ بر ۹۵ درصد فرستنده‌های رادیویی در داخل کشور توسط جهاد دانشگاهی خواجه نصیر صورت می‌گیرد در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان چنین رویکردی را نیز در مورد صنایع هوایی و ریلی در جهاد دانشگاهی خواجه نصیر در پیش گرفت خاطر نشان کرد: صنایع هوایی و ریلی بسیارگسترده هستند. کمکی که می­توانیم انجام دهیم این است که به عنوان مثال فناوری‌های کلیدی صنعت ریلی را شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: حال باید ببینیم جهاد آمادگی تولید کدام یک از این فناوری‌های کلیدی را دارد که ما بتوانیم تجاری سازی کنیم. اتفاقا با بررسی‌­های انجام شده مشاهده شده که جهاد دانشگاهی ۴۰ درصد از فناوری­‌هایی که در بخش مترو وجود دارد را فوق العاده قوی کار کرده است و این نقش به خوبی به جهاد دانشگاهی سپرده شده است اما جهاد ضمن حفظ جایگاه خود، باید شرکت­های دانش بنیان و جوان را همانند رهبر زیر چتر حمایتی خود بگیرد تا کاری عظیم و مثمر ثمر به انجام برسد. در این صورت می­توان گفت که جهاد هم در فعالیت­‌هایی اساسی وارد شده و هم رسالت خود را که توسعه این فناوری در بخش شرکت‌های دانش بنیان و جوان است، به خوبی انجام داده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com