0  |  0

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جدی بگیریم

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جدی بگیریم

شهرام کوسه غراوی، نماینده مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس، درباره نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در عبور از تحریم‌ها اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی تولید علم و تبدیل آن به فناوری را دارند و اگر این کار در زمان خود مدیریت شود به طور قطع خواهیم توانست از سد تحریم‌ها عبور کنیم.
این نماینده استان گلستان در مجلس میزان پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان را در کشور قابل قبول ارزیابی کرد و  گفت: متاسفانه در استان ما بنا به دلایل مختلفی این شرکت‌ها نه معرفی و نه حتی تشکیل شده‌اند؛ متاسفانه افرادی که اقدام به تاسیس چنین شرکت‌هایی کردند تعدادشان بسیار محدود است.
کوسه غراوی افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید مورد حمایت بانک‌ها و صندوق‌های تخصصی قرار بگیرند تا بتوانند با تامین بودجه کافی، طرح‌های خود را پیش ببرند.
وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارد، گفت: مدیران صندوق با دادن وام به موقع و کم‌بهره می‌توانند این شرکت‌ها را در پیشبرد اهداف اقتصادی‌شان که در نهایت کمک به اقتصاد کشور است، حمایت کنند.
حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جدی بگیریم
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد باید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جدی بگیریم، زیرا این شرکت‌ها خلاقیت و تفکر علمی لازم را برای رشد و پویایی اقتصاد کشور دارند و با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانند درآمدزایی بیشتر و ثروت‌آفرینی کنند.
کوسه غراوی گفت: یکی از حوزه‌های مورد تحریم کشور بحث فناوری است، اما با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان بر پایه فناوری و نوآوری شکل گرفته‌اند تقویت آن‌ها تا حد زیادی می‌تواند نگرانی ما را از اثرگذاری تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه حوزه صنعت مرتفع کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com