0  |  1

روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراغه تسریع می شود

روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراغه تسریع می شود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به قول مساعد وزیر صمت در حمایت از توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه گفت: در این راستا، روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراغه تسریع و تسهیل می‌شود.
حمید شکری با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر صمت افزود: با توجه به تصویب منطقه ویژه اقتصادی مراغه در هیات دولت، با رایزنی‌های انجام شده با وزیرصنعت، معدن و تجارت، مقدمات توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این منظور فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: بهره‌گیری از توانمندی های منطقه در راستای گسترش صنایع دانش بنیان از مهم‌ترین رویکردها در توسعه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراغه خواهد بود.
شکری با بیان اینکه عزم دولت تسهیل در توسعه و رونق تولید در منطقه است گفت: با موافقت وزارت صمت، نشست تخصصی فعالان اقتصادی، صنعتگران و کارآفرینان مراغه در سفر آتی وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان، برای طرح مشکلات و دیدگاه‌های آنان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به حمایت دولت از فعالیت‌های نهادهای غیر دولتی و جوانان برای توسعه و رونق اقتصادی افزود: برای این‌منظور و با دستور وزیر صمت، مکان مورد نیاز برای ادامه فعالیت خانه استارت آپ این شهرستان از طریق خانه صنعت و معدن تامین می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به برون سپاری برخی اقدامات توسعه‌ای در زمینه صنعت، معدن و تجارت از جمله خانه صنفت و معدن به سازمان‌های مردم نهاد غیر دولتی، حمایت و پشتیبانی از استارت آپ و شرکت های دانش بنیان در اولویت دستگاه های دولتی قرار گرفته است.
پیش از این مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ابلاغ مصوبه هیات دولت در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراغه گفته بود: مکان یابی برای این منظور و نیز جانمایی برای شهرک صنعتی دوم این شهرستان سرعت خواهد گرفت.
طرح پیشنهادی منطقه ویژه اقتصادی سهند مراغه در سال ۸۵ با گرایش منطقه ویژه اقتصادی صنایع خشکبار، میوه و تره بار به وزارت کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه و پس از پیگیری‌های انجام یافته، در ۲۸ آذر ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در ۱۳ خرداد ۹۷ دولت دستور فعال سازی و عملیاتی نمودن این منطقه را صادر کرد.  
قرار است این منطقه در محدوده ای به وسعت ۷۰۰ هکتار و احتمالا در حاشیه بزرگراه مراغه ـ بناب و در داخل محدوده شهرستان مراغه ایجاد شود.  
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com