0  |  0

لزوم میدان دادن به ایده‌های خلاقانه برای توسعه اقتصاد روستایی

لزوم میدان دادن به ایده‌های خلاقانه برای توسعه اقتصاد روستایی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای توسعه اقتصاد روستایی و ایجاد جهش و تحول لازم در اقتصاد روستاها با هدف ماندگاری روستاییان و مولد بودن روستاها باید بیش از پیش به ایده‌های جدید و خلاقانه و همچنین ایجاد کسب و کارهای جدید و دانش بنیان که شغل و درآمد ایجاد کند، میدان فعالیت دهیم.
 مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: خوشبختانه شاهد توجه به ایجاد کسب و کارهای جدید و دانش بنیان و برنامه ریزی برای انجام فعالیت‌های روستا به روش‌های جدید و با اتکا به فناوری های روز هستیم ولی توسعه این مباحث نیازمند توجه بیشتر تمامی دست اندرکاران مدیریت روستایی در بخش های مختلف بویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها می‌باشد.
وی با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در این نمایشگاه اضافه کرد: برخی روش‌های انجام فعالیت‌های مختلف در روستاها نیازمند اصلاح و بازنگری به منظور صرفه‌جویی در منابع و هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است که به این منظور ضرورت دارد روستاییان از توان استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیل‌کرده و ایده‌پرداز  بهره برند.
وی افزود: در بازدید از نمایشگاه متوجه شدم که در روستاها محصولات مختلفی در زمینه های خوراکی، صنعتی، صنایع دستی، ... تولید می شود ولی روستاییان و دست اندرکاران امر باید در خصوص بازاریابی و اطلاع رسانی و تبلیغات آنها برنامه ریزی و در این راه از ظرفیت‌های فضای مجازی و استارتاپ‌ها استفاده و برای تاسیس بازارچه‌های ارایه این محصولات در کنار جاده‌های اصلی و شهرها هرچه سریع‌تر اقدام نمایند و ما از این برنامه‌ها حمایت خواهیم کرد.
جمالی‌نژاد همچنین اضافه کرد: در عرصه توسعه گردشگری روستایی و کویرگردی و بوم گردی در روستاها هم نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی همه جانبه در فضای مجازی هستیم، زیرا همچنان برخی از اقامتگاه‌های بومگردی و جاذبه‌های طبیعی مناطق روستایی، که منبع درآمدی مناسبی محسوب می‌شوند، برای گردشگران ناشناخته است.
وی همچنین با بیان اینکه مناطق روستایی، رنگین کمانی از اقوام و ادیان و دارای میراث فرهنگی و معنوی بسیار غنی است که می تواند در جذب گردشگر نقش آفرین باشد، بر احیاء و زنده نگاه داشتن آداب و رسوم ایرانی اسلامی و بازی‌ها و ورزش‌های خاص مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: در این حوزه، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاها بسیار مهم است و باید در خصوص آن با اتکا به توان بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار برنامه ریزی‌های دقیقی کرد و در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از فعالیت‌ای مرتبط با این بخش‌ها حمایت می‌کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com