0  |  2

«کلارنا» بزرگ‌ترین استارتاپ شخصی فین‌تکی در اروپا

«کلارنا» بزرگ‌ترین استارتاپ شخصی فین‌تکی در اروپا

کلارنا (Klarna) موفق شده که عنوان بزرگ‌ترین استارتاپ شخصی فین‌تکی در اروپا را از آن خود کند. این شرکت که بر اساس آخرین گزارش‌ها ۵.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شود، اخیرا موفق به جذب  کلارنا امروزه عملا یک بانک سوئیسی محسوب می‌شود که با شعار «امروز بخر، بعدا پرداخت کن» در حوزه مالی فعالیت کرده و عمده تمرکز خود را بر راه‌حل‌های جدید مالی، پرداخت‌های مستقیم و غیرمستقیم، تسویه حساب‌های مدت‌دار و سایر خدمات مالی دیجیتال مبتنی بر پلتفرم موبایل تعریف کرده است.
سهامداران عمده استارتاپ کلارنا را یک بانک استرالیایی، شرکت سرمایه‌گذاری دراگونر مستقر در سیلیکون‌ولی و همچنین مجموعه معروف بلکراک تشکیل می‌دهند.
این شرکت فین‌تکی از ابتدای سال جدید تا پایان ماه آوریل از ۲.۵ میلیارد دلار به ۳.۵ میلیارد دلار رشد ارزش داشته و پس از شروع زمزمه‌هایی در خصوص جذب سرمایه‌گذار جدید و برنامه‌های جدید شرکت، ارزش آن به میزان کنونی ارتقا پیدا کرده است. استارتاپ کلارنا امروزه هشتمین شرکت بزرگ فین‌تکی دنیا شناخته می‌شود.
مدیر اجرایی کلارنا در مصاحبه اخیر خود گفته است که این شرکت روز به روز بهIPO نزدیک‌تر می‌شود. اما با این حال سباستین سیمیاتکوفسکی عنوان داشته که «فعلا به این مسائل فکر نمی‌کنیم، تمام تمرکز ما بر تسریع رشد شرکت است». زمانی که از او سوالی در مورد آمادگی شرکت برای IPO پرسیده شد سیمیاتکوفسکی عنوان کرد که «این شرکت اکثر آیتم‌های مورد نیاز در این خصوص را دارا است و فقط به زمان‌بندی برای این عرضه نیاز داریم. ما امروز رشد پرقدرتی در آمریکا را پشت سر می‌گذاریم، عرضه اولیه ممکن است تمرکز ما را بر هم بزند و انرژی زیادی می‌برد.»
فین‌تک کلارنا آخرین نمونه از شرکت‌های استارتاپی مستقر در استکهلم است که به تک‌شاخ (Unicorn) تبدیل شده؛ شهری که بعد از سیلیکون‌ولی بیشترین شرکت‌های بالای یک میلیارد دلار ارزش را در خود جای داده است.
کلارنا یکی از اولین شرکت‌های برزگ فین‌تکی اروپاست که در سال ۲۰۱۷ موفق به اخذ مجوز بانکداری شد و کارت اعتباری خود را منتشر کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ توسط چند هم‌کلاسی دانشگاه بنیان گذاشته شد و ایده اولیه آن پرداخت خریدهای آنلاین پس از دریافت فاکتور بود.
امروزه ۲۹ میلیارد دلار معامله توسط کلارنا انجام می‌شود که با توجه به روش‌های مختلف کسب درآمد نظیر کارمزد حاصل از پرداخت مدت‌دار خریداران و پورسانت فروش از تولیدکنندگان، درآمد بالایی را برایش به ارمغان می‌آورد. سرمایه جدید شرکت قرار است که در بازار آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد و افزایش سالیانه ۶ میلیون کاربر آمریکایی به عنوان هدف تعیین شده است. در بخش دیگری از برنامه جدید شرکت، ورود به بازار نیوزلند و استرالیا نیز تعریف شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com