0  |  0

راه‌اندازی مرکز نوآوری زنان در تهران و ۵ استان دیگر

راه‌اندازی مرکز نوآوری زنان در تهران و ۵ استان دیگر

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این که مرکز نوآوری بانوان علاوه بر دانشگاه علم و صنعت در ۵ استان دیگر راه اندازی می‌شود، گفت: این نوع مراکز خاص ایران نیست، بلکه در ام‌ای‌تی و هاروارد اقدام به راه اندازی چنین مرکزی شده است.
 محمد مخبر امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز نوآوری بانوان در دانشگاه علم و صنعت، افزود: بزرگترین موفقیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن است که رتبه بحث‌هایی مانند دانش بنیان‌ها، استارتاپ‌ها و کارآفرین‌ها را در جامعه ارتقا داد.
وی به تجربه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص سرمایه گذاری بر روی کارآفرینی اشاره کرد و افزود: زمانی که از مدیر این شرکت خواسته شد تا دارایی‌های خود را اعلام کند گفت قیمت‌گذاری بر روی دارایی‌های شب این شرکت  که شامل میز و صندلی می‌شود، مشخص است؛ ولی قیمت گذاری بر روی دارایی‌های روز ما که شامل نیروی انسانی متخصص است، امکان پذیر نیست؛ چرا که نیروی انسانی متخصص غیرقابل قیمت گذاری است.
مخبر اضافه کرد: در برخی از کشورها که هیچ سرمایه‌ای ندارند، شاهدیم که رشد دو رقمی در دنیا دارند و بررسی‌های ما نشان داد که ۹۵ درصد بنگاه‌های دنیا شامل بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند که  ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید ناخالص از سوی این تعداد شرکت صورت می‌گیرد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیروی تحصیل کرده متخصص را از مزیت‌های کشور نام برد و گفت: نیروهای تحصیل کرده دلبسته به نظام و کشور سرمایه‌هایی از سوی کشور به شمار می‌روند و  سرمایه کشور نفت نیست و این نفت کشور را بدبخت کرده است، چرا که یک دارایی فریبنده است.
وی با بیان این که ما در ستاد اجرایی امام بر روی چنین مسائلی برنامه ریزی می‌کنیم، گفت: برای توسعه حوزه‌های دانش بنیان دو برنامه را در دستور کار داریم که یکی از آنها ساماندهی شرکت‌های کوچک و متوسط است که این امر با هدف اقتصادی انجام نمی‌شود.
وی رفع محرومیت زدایی و معضلات کشور را از جمله اهداف ساماندهی شرکت‌های کوچک و متوسط نام برد و ادامه داد: بر این اساس تا کنون ۶۵۰ شرکت کوچک و متوسط راه اندازی کردیم که این ستاد ۵۱ درصد در فعالیت‌های آنها مشارکت داشت که تاکنون ۳۵۰ بنگاه به طور کامل واگذار شده است.
مخبر ایجاد شغل را از دیگر برنامه‌های این ستاد نام برد و افزود: در سال جاری صد هزار شغل با ۳۰ هزار طرح ایجاد شده است که بر اساس بررسی‌های ما بخش اعظمی از این فعالیت‌ها از سوی بانوان اجرایی می‌شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به راه اندازی بنیاد برکت، گفت: راه اندازی این بنیاد در راستای توسعه دانش‌بنیان بوده است چرا که فعالیت‌های دانش بنیان از محورهای اصلی فعالیت‌های جامعه تلقی می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین از چند سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ متخصص دارای مدرک پی‌اچ‌دی کمتر از ۳۰ سال، فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر با ما همکاری دارند.
مخبر همچنین از راه‌اندازی ۶ صندوق خطرپذیر در این بنیاد خبر داد و گفت: علاوه بر آن یک فراصندوق با اعتبار هزار میلیارد تومان راه اندازی شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین از آموزش حسابرسان به منظور حسابرسی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: ما شاهد بودیم حسابرسان برای حسابرسی شرکت‌های دانش بنیان با چالش‌هایی مواجه بودند که ما در این دوره آموزشی، آنها را با نحوه حسابرسی شرکت‌های دانش بنیان آشنا کردیم.
مخبر با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت، گفت: این نوع مرکز در استان‌های خراسان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.
به گفته وی مرکز نوآوری بانوان تنها خاص ایران نیست، بلکه در دانشگاه‌های هاروارد و ام آی تی نیز چنین مراکزی راه‌اندازی شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com