0  |  0

راه اندازی ۱۷ هنرستان کارآفرینی در کرمان

راه اندازی ۱۷ هنرستان کارآفرینی در کرمان

احمد اسکندری، ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین دستگاه تربیتی است و رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «آموزش و پرورش دستگاه هزینه ای نیست بلکه سرمایه ای است»، اظهار داشت: در استان کرمان ۴۱ هزار فرهنگی کار تدریس در مدارس را انجام می هند.
وی با بیان اینکه روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیتی است و به تبع آن رویکرد آموزش و پروش استان نیز تربیتی است، عنوان کرد: در آموزش و پروش به دنبال مدرسه محوری هستیم چراکه مدرسه کانون تربیت است و تلاش می کنیم مدرسه بهترین محیط برای یادگیری دانش آموزان باشد و آنها با اشتیاق وارد مدرسه شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش کردیم تدریس کتب غیر درسی در مدارس ممنوع شود و استرس دانش آموزان را در خصوص موضوع کنکور کم کنیم، بیان داشت: مهمترین اولویت در مدرسه محوری، یادگیری مهارت است و هدف این است که دانش آموزان بتوانند در زمینه اشتغالزایی فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه مشارکت همه مردم، نهادهای فرهنگی و مذهبی در مدارس جزو برنامه های این اداره کل است، یادآور شد: آموزش و پرورش و مسائل آن باید دغدغه اصلی بخش های دولتی و غیر دولتی باشد.
اسکندری با اشاره به اینکه خیرین ۳۱ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان کمک کردند، افزود: برای اولین بار بساط مدارس خشتی و گلی برچیده شد همچنین از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش استان جایگزینی ۷۵۰ بخاری نوین به جای بخاری های نفتی بوده است.
وی با بیان اینکه در زمینه رفاهی فرهنگیان توجه ویژه به مراکز رفاهی و درمانی شده است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار آموزش و پرورش است که در این زمینه در سال گذشته قریب به ۸ هزار دانش آموز به مناطق جنگی اعزام شدند.
مدیرکل آموزش و رورش استان کرمان اظهار داشت: راه اندازی ۱۷ هنرستان کارآفرینی استان در دستور کار آموزش و پرورش است همچنین در مسائل علمی نیز توجه ویژه ای به پژوهش سراها در سراسر استان شده است

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com