0  |  0

رونق استارتاپ‌های تجهیزات پزشکی با افتتاح شتابدهنده «اسپین»

رونق استارتاپ‌های تجهیزات پزشکی با افتتاح شتابدهنده «اسپین»

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از شرکت های دانش بنیان پایتخت، شتابدهنده اسپین را افتتاح می کند.
قرار است با افتتاح این شتابدهنده توسط بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید تجهیزات پزشکی و زیست فناوری شتاب بگیرد.
شتابدهنده «اسپین» که با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه زیست‌فناوری تاسیس شده و توسط شرکت طاهر تاج پارس شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی و سلامت راه‌اندازی شده، دیگر میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری است.
این شتاب دهنده در زمینه تجهیزات حوزه سلامت و زیست فناوری فعالیت می‌کند و امکانات و زیر ساخت های لازم برای تسهیل فرآیند تولید و سایر امکانات مورد نیاز را در اختیار شرکت های نوپا قرار می‌دهد.
بازدید از دستاوردهای فعالان دارویی مستقر در «ایران‌فارما»
نمایشگاه ایران فارما که با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل صنعت دارویی کشور آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت دارو را به نمایش گذاشته است، میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری است.
ستاری با حضور در جمع فعالان فناور این نمایشگاه و بازدید از دستاوردهایشان، درباره لازمه‌های توسعه زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان سخنرانی می‌کند.
تولید نرم افزارهای جامع مدیریت اطلاعات مکانی به صورت جامع و یکپارچه
ستاری، در نخستین بخش از این بازدیدها، به شرکت دانش‌بنیان «فراعمران نگار» رفت. فعالان فناور این شرکت‌دانش‌بنیان، نرم افزارهای مبتنی بر اطلاعات مکانی طراح و تولید می‌کنند.
تولید قالب‌های ویژه صنعتی با فناوری بومی
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، از شرکت دانش‌بنیان مهرکار تولیدکننده‌ قالبهای تزریق پلاستیک و تولیدکننده تجهیزات دانش‌بنیان که در صنعت قالبسازی فعالیت می‌کند بازدید کرد. تولید قالب‌های صنعتی ایران‌ساخت با ابعاد بزرگ جزو مهم‌ترین توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان به حساب می‌آید. فعالان فناور مهرکار همچنین در طراحی و ساخت انواع قالب های پلاستیک، فلزی، خدمات ماشین‌کاری انواع قطعات صنعتی و تعمیر و نگهداری انواع قالب‌ها توانمند هستند.
توانمندی در تولید نرم افزارهای صنعتی
شرکت دانش بنیان تلکا سافت که تولید کننده نرم‌افزارها و سخت افزارهای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات است مقصد بعدی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری است.
توانمندی در تولید تجهیزات هیدرومکانیکی ایران‌ساخت
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین از شرکت دانش‌بنیان فن نوین نیرو بازدید خواهد کرد. این شرکت دانش‌بنیان، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران اجرایی در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات هیدرومکانیک موفق به اجرای بیش از ٧٠ سد در ایران و خارج از کشور شده است.
بیش از 270 نیروی دانش آموخته و متخصص در فضای 66000متر مربعی این شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.
تجهیزات هیدرومکانیک برای تنظیم آب پشت سد، آبرسانی مداوم آب شرب، آبرسانی مداوم کشاورزی، کنترل سیلاب‌ها به منظور جلوگیری از خرابی‌های احتمالی و نیز هدایت و کنترل جریاب آب پشت توربین ها برای تولید برق کارایی‌های فراوانی دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com