0  |  0

معاونت علمی از ایده های قوی برنامه نویسی حمایت می‌کند

معاونت علمی از ایده های قوی برنامه نویسی حمایت می‌کند

دکتر مهدی محمدی در مراسم انعقاد تفاهمنامه سه‌جانبه بین دو ستاد معاونت علمی و یک شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: همواره باید در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری، قوانین مساعدی وجود داشته باشد که فضای مناسبی برای فعالیت محققان و سرمایه‌گذاران فراهم شود.
وی با تأکید بر کمک به بازیگران اکوسیستم نوآوری افزود: خصوصیت اکوسیستم نوآوری، رفتاری نظام‌مند است یعنی تمام زنجیره این اکوسیستم به شکل منظم با یکدیگر فعالیت می‌کنند که در نهایت یک ایده به مرحله تجاری‌سازی برسد.
محمدی با اشاره به مشکلات این حوزه ادامه داد: در حال حاضر ورودی‌ها یا همان ایده‌ها ضعیف هستند زیرا شتاب‌دهنده‌ها وجود دارند اما طرح خوب برای اجرا وجود ندارد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی افزود: همچنین صندوق‌های خطرپذیر وجود دارند ولی شرکت‌های قابل‌قبولی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارند.
وی با تأکید بر اینکه ایده‌ها همواره ضعیف هستند، گفت: در چنین شرایطی باید ورودی اکوسیستم نوآوری را مورد بررسی قرار دهیم؛ ورودی این اکوسیستم، همان نیروهای انسانی هستند که ابتدای زنجیره زیست‌بوم نوآوری را تشکیل می‌دهند.
محمدی با بیان اینکه باید نیروهای انسانی تقویت شوند، بیان کرد: این افراد باید برای ورود به بازار کار، مهارت‌های تخصصی داشته باشند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی اضافه کرد: به جرأت می‌توانم بگویم تا ۱۰ سال آینده بسیاری از مهارت‌هایی که در حال حاضر لاکچری محسوب می‌شوند، جزو مهارت‌های پایه‌ خواهند بود. به طور مثال، یادگیری زبان انگلیسی و کامپیوتر که ۱۰ سال گذشته آنچنان موضوعیت نداشت، اکنون موضوعی طبیعی است که افراد باید این مسائل را بدانند.
وی با بیان اینکه مهارت برنامه‌نویسی جزو مهارت‌هایی است که در ۱۰ سال آینده مورد تاکید قرار می‌گیرد، گفت: از این‌رو معاونت علمی از ایده‌های قوی، به واسطه بسیاری از شرکت‌ها و سازوکارها حمایت می‌کنند.
محمدی با تأکید بر اینکه به تازگی معاونت علمی در این ستاد برنامه‌ای برای برگزاری بوت‌کمپ‌های تخصصی اجرایی کرده است، افزود: یکی از این برنامه‌ها در حوزه اینترنت اشیاء بوده است که در آن متخصصان آموزش داده می‌شوند.
وی با بیان اینکه این بوت‌کمپ‌ها سه هفته تا چهار ماه به طول می‌انجامد، گفت: در این دوره‌ها افراد مهارت‌های تخصصی پیدا می‌کنند تا بتوانند استارت‌آپی راه‌اندازی کرده و در راستای اجرای آن اقدام می‌کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با تأکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که دارای مهارت‌های پایه‌ای هستند، می‌توانند ایده‌های اولیه خود را به واسطه این بوت‌کمپ‌ها شروع کنند، اظهار داشت: قرار است به واسطه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که دارای پلتفرمی در حوزه دیجیتال است، بوت‌کمپی در حوزه برنامه‌نویسی برگزار شود.
محمدی خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی شده که حضور افراد از مناطق محروم در این بوت‌کمپ به همت این شرکت دانش‌بنیان تا ۲۰ درصد به صورت رایگان باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com