0  |  0

رونق تولید در قزوین با راهکارهای نوآورانه

رونق تولید در قزوین با راهکارهای نوآورانه

سورنا ستاری به منظور رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری وارد استان قزوین شد و مورد استقبال استاندار و مقامات عالی استان قرار گرفت.
ستاری در نخستین بخش از سفر یک روزه اش به این استان از شرکت دانش بنیان «فالیزان تصفیه» بازدید کرد. این شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید مواد شیمیایی مورد مصرف صنعت نفت و گاز و بهسازی آبهای صنعتی فعالیت می‌کند توانسته با به کارگیری متخصصان داخلی ضمن بومی‌سازی کردن محصولات از خروج ارز جلو گیری کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر خود از شرکت دانش‌بنیان «اوژان الکتریک آزما» دیدن می‌کند. این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه انرژی برق، توانسته محصولاتی تولید کند که نسبت به نمونه مشابه خارجی یک سوم قیمت دارد. شرکت دانش بنیان «تولیدی و صنعتی سامانه های کنترل دقیق» دیگر شرکت فناوری است که میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری می شود.
ستاری در ادامه از شرکت دانش بنیان «ژلاتین حلال» بازدید به عمل می‌آورد .این شرکت دانش بنیان با تولید ژلاتین حلال از استخوان و پوست گاو توانسته کشور را تا حدود بسیاری از واردات ژلاتین بی نیاز کند. باشگاه استارتاپ و کارآفرینی «قزوین آپ» میزبان بعدی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان سپس از پارک علم و فناوری قزوین بازدید می‌کند. بررسی دو طرح کلان فناوری «بانک ژن گیاهی» و «طراحی و ساخت دستگاه های حفرتونل» از دیگر برنامه‌های ستاری در این سفر خواهد بود. طرح کلان ایجاد مرکز بیوتکنولوژی گیاهی با هدف «تحقیق توسعه و تهیه پروتکل تولید ارقام و رتبه های گیاهی »، «ایجاد واحد ترموتراپی جهت ایجاد ارقام عاری از ویروس » و «تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال عاری از ویروس شکل گرفته است.
بررسی طرح کلان ملی فناوری طراحی و ساخت دستگاه های مکانیزه حفر تونل T.B.M و تجهیزات مرتبط با آن در زمینه ارتقا و توسعه فناوری و نوآوری از دیگر موضوعات مورد نظر در این سفر خواهد بود. همچنین مرکز فناوری های نرم و هویت ساز در حوزه جلوه های ویژه و امنیت نیز با حضور رییس ستاد نرم و هویت ساز افتتاح می شود.
بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از دیگر برنامه‌های رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان به استان قزوین است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com