0  |  0

راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه مهم‌ترین محور اشتغال در آینده

راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه مهم‌ترین محور اشتغال در آینده

معاون استاندار کرمان در مراسم اختتامیه مرحله اول مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی رفسنجان برگزاری این قبلی برنامه‌ها را حرکتی ارزشمند در راستای شناسایی استعدادهای‌برتر دانست و گفت: پرورش استعدادها و هدایت آنان به سمت نیازها و چالش‌های واقعی کشور، اقدامی در خور ارزش و تقدیر است.
وی با اشاره به لزوم پرهیز از غرور، افزود: یکی از آفت­های عبادت عُجب است؛ همین مسئله در علم نیز مصداق دارد؛ به عبارت دیگر، غرور مانع پیشرفت و تأثیرگذاری افراد مستعد در جامعه می‌شود.
دهقان با اشاره به تلاش مستمر بزرگان و مفاخر بومی، ادامه داد: پشتکار خستگی‌ناپذیری یکی از ویژگی‌های بسیاری از بزرگان و اندیشمندان کشور است که توانسته‌اند تأثیرگذاتری بالایی در روند حرکتی جامعه داشته باشند. به عنوان نمونه، مرحوم علامه طباطبایی فقط یک روز در سال (روز عاشورا) فعالیت‌های خود را متوقف می‌کرد.
در بخش دیگری از این مراسم، علیرضا سعیدی؛ رییس بنیاد نخبگان استان کرمان به تعریف نخبه و استعدادبرتر از نگاه سند راهبردی کشور در امور نخبگان پرداخت و مهمترین ویژگی نخبگان را تأثیرگذاری بی‌نظیر آنان در جامعۀ بومی دانست و یادآور شد: مدرسه خلاقیت یکی از پایگاه‌های اولیه مسیر نخبگی است.
وی با اشاره به اینکه شروع این مدارس از استان فارس بود، ادامه داد: اولین دوره مدرسه خلاقیت در سطح استان فارس اجرا شد و همزمان با برگزاری مرحله اول این برنامه، همکاران بنیاد نخبگان استان کرمان و اتاق بازرگانی استان نیز آموزش­های لازم را برای برگزاری این مدرسه فراگرفتند.
سعید در ادامه با اشاره به تفاوت‌ها و شاخصه‌های اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد نفتی، اظهار داشت: در اقتصاد نفتی، متخصص برای فعالیت در صنایع دولتی تربیت می‌شود و آموزش می‌بیند؛ به همین دلیل خلاقیت و نوآوری را به خوبی نیاموخته است؛ این موضوع یکی از عوامل ظهور پدیده مدرک‌گرایی شد.
رییس بنیاد نخبگان استان کرمان در پایان برخورداری از ذهن خلاق و ایده‌پرداز را مهمترین ضامن شغلی افراد متخصص در آینده دانست و خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک، ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه و فناورانه مهمترین محور اشتغال تخصصی خواهد شد و به همین دلیل نیز مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی بر این دو محور استوار شده‌اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com