0  |  1

ارتباط استارتاپ‌های شهری و شهرداری تهران تقویت می‌شود

ارتباط استارتاپ‌های شهری و شهرداری تهران تقویت می‌شود

«سومین فن بازار تخصصی کشور» با عنوان فن بازار تخصصی تهران هوشمند همزمان با نمایشگاه تهران هوشمند برگزار شد، این فن بازار تخصصی که با پشتیبانی سازمان فاوای شهرداری تهران و با حمایت و مجوز شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، حمایت از استارتاپ‌های شهری را یکی از اهداف خود قرار داده است.
بهره‌برداری از توان داخلی، تسهیل خدمات شهری، سرمایه‌گذاری بر روی استارت آپ‌های شهری، تسهیل فروش دانش فنی، شناسایی و رفع نیاز فناورانه شهرداری تهران، از جمله اهدافی است که برای فن بازار تهران هوشمند تعیین شده است.
در این فن بازار، علاوه بر مجموعه شهرداری تهران، شرکت‌های خصوصی نیز به عنوان كارگزار و با هدف توسعه بازار فناوری در حوزه خدمات شهری به فعالیت می‌پردازند، این شرکت‌ها، عضو شبکه کارگزاران تجارت فناوری فن بازار ملی ایران هستند.
فن‌بازار تخصصی شهرهوشمند تلاش کرده است که به عنوان پل ارتباطی میان صاحبان ایده، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و مجموعه شهرداری تهران عمل کند. کارگزاران تخصصی شبکه فن بازار ملی، به عنوان تسهیل‌گر ایجاد این ارتباط عمل می‌کنند. در حال حاضر شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر فعالیت 20 فن‌بازار منطقه‌ای در 20 شهر ایران نظارت دارد. همچنین 3 فن‌بازار تخصصی سلامت، گاز و شهر هوشمند نیز مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
در حاشیه فن بازار تخصصی تهران هوشمند، تفاهم‌نامه ای میان محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران امضاء شد..
در مراسم امضا این تفاهم‌نامه، رئیس شبکه فن‌بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌هایی که در شهرداری تهران در موضوع هوشمند‌سازی انجام شده است بستر را فراهم‌ دیدیم تا در ابتدا این فن‌بازار را با فاوای شهرداری تهران ایجاد کنیم، البته شرایط برای شهرهای دیگر نیز جهت بهره‌برداری از پتانسیل‌های شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه هوشمند‌سازی و استفاده از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری کاملاً فراهم است.
میلاد صدر خانلو افزود: حوزه شهر هوشمند بازار بسیار گسترده‌ای برای فعالیت است. متاسفانه ارتباط و هم‌افزایی لازم بین عرضه و تقاضای فناوری، در این حوزه چندان پرحجم نیست. یکی از دلایل این مسئله، فاصله بین عرضه کننده و تقاضاکننده فناوری است. ما به دنبال این هستیم که با برگزاری این رویدادها، فاصله‌ها را کم کنیم. همچنین این رویدادها فضایی فراهم می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بینان بتوانند با بازار، صنعت و سازمان‌های دولتی متقاضی ارتباط بگیرند.
در ادامه این مراسم، رئیس فاوای شهرداری تهران به بازدید از پاویون فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند در نمایشگاه شهر هوشمند پرداختند و ضمن صحبت با حاضرین در این پاویون شرایط همکاری شهرداری تهران با صاحبان ایده را مثبت ارزیابی کردند، وی فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند را بستری جهت ارتباط مستمر بین شهرداری تهران و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عنوان کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com