0  |  0

«حذف معافیت‌ مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان» صحت ندارد

«حذف معافیت‌ مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان» صحت ندارد

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: موضوع حذف معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان درست نیست و در حال حاضر بحث حذف این معافیت ها، مطرح نیست.
محمد مسیحی درباره شایعه حذف معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: این موضوع درست نیست و در حال حاضر بحث حذف این معافیت ها، مطرح نیست.
معاون سازمان امور مالیاتی ادامه داد: به استناد مواد ۳ و ۹ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها به ترتیب به مدت ۱۵ و ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد، معاف هستند.
وی افزود: در مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، بیشتر شرکت‌های طرف قرارداد با دولت مشکلاتی را دارند، اما در قانون فعلی هم، امکان تخفیف بدهی مالیاتی برای بدهکاران مالیات بر ارزش افزوده به مدت سه سال وجود دارد.
مسیحی اضافه کرد: همچنین در جریان بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، بحث فروش‌های اقساطی و اعتباری به شکل کامل دیده شده است به گونه‌ای که متناسب با پرداخت ما به ازای کالا، مالیات بر ارزش افزوده، وصول می‌شود و از این نظر، باری تحمیل نمی‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com