0  |  0

درهای پژوهشگاه صنعت نفت به روی استارت‌آپ‌ها باز می‌شود

درهای پژوهشگاه صنعت نفت به روی استارت‌آپ‌ها باز می‌شود

وزیر نفت: باز کردن درهای پژوهشگاه صنعت نفت به روی دانشجویان و استارت‌آپ‌ها را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.
بیژن زنگنه در نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت «پترولیوم تیک‌آف» افزود: در سال ۷۶ هیچ دانشگاهی در ایران به معنای واقعی در بخش بالادستی صنعت نفت دانشجو نمی‌پذیرفت، اما هم‌اکنون در این بخش وضع خوبی داریم.
وی اضافه کرد: سال ۹۲ که به وزارت نفت آمدم تلاشم این بوده است که به‌صورت جدی و نه تشریفاتی وارد بحث پژوهش شوم و همسو با این موضوع ۲۶ قرارداد پژوهشی امضا شده است.
زنگنه ادامه داد: فاز نخست ۹ قرارداد در بخش بالادستی، پنج قرارداد اکتشاف و ۱۲ قرارداد برای ساخت انستیو پایین‌دستی بر اساس گزارش‌های ارائه شده پایان یافته و اجرای فاز دوم آن آغاز شده است.
وی گفت: اراده صنعت نفت این است که دانشگاه‌ها درگیر حل مسائل صنعت نفت باشد و صنعت نفت در این مسیر از آن‌ها حمایت خواهد کرد.
زنگنه با بیان اینکه درهای پژوهشگاه صنعت نفت روی دانشجویان و استارت‌آپ‌ها باز است و حمایت ویژه از آن‌ها را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد گفت: پیشنهاد خود را برای تاسیس صندوق نوآوری صنعت نفت با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومان به‌زودی ارائه خواهیم داد.
وی افزود: طی مشورت با صاحب‌نظران، فرآیندی برای استقرار استارت‌آپ‌ها در ری طرحی ارائه شده است، پیش‌بینی این است ۱۵۰ استارت‌آپ را بتوانیم در ری مستقر کنیم.
وزیر نفت ادامه داد: به نیروهای جوان و خلاق امیدوارم و تلاشم این است تجربه خود را به‌صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهم تا در بخش‌های مختلف صنعت نفت ابراز وجود کنند.
سرمایه گذاری ۲۰ هزارمیلیارد تومانی، برای ساخت پالایشگاه سیراف
وزیر نفت از تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی توسط بانک مرکزی برای طرح فراگیر پالایشی سیراف خبر داد.
بیژن زنگنه در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» در محل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: طرح فراگیر پالایشی سیراف در حال اجراست و طبق تفاهم‌های انجام‌شده، منابع مالی آن از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی افزود: اگر کسی مخالف پالایشگاه‌سازی است، چگونه تولید روزانه بنزین کشور را از ۵۲ میلیون لیتر به روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر می‌رساند، پس اگر موافق پالایشگاه‌سازی بودم چه می‌کردم؟
وزیر نفت با اشاره به اینکه چه کسی در تاریخ صنعت نفت توانسته است افزایش ۲.۲ برابری در حوزه تولید سوخت را محقق کند، گفت: عده‌ای علاقه دارند چیزهایی را بگویند، ما هم توضیح می‌دهیم، برخی اوقات شنیده می‌شود، اما برخی اوقات هم آن قدر سر و صدا زیاد است که شنیده نمی‌شود.
زنگنه با تاکید بر اینکه واقعیت این است که اقدام‌های وزارت نفت در پالایشگاه‌سازی بسیار مهم و بزرگ است، افزود: نمونه آن توسعه پالایشگاه های تبریز، اصفهان و بندرعباس، آبادان و ستاره خلیج‌فارس است، اما باز هم تاکید می‌کنم که مشکل سوخت کشور را نباید در پالایشگاه‌ها جست‌جو کرد، بلکه مشکل سوخت کشور را باید در فناوری خودروها جست‌وجو کرد.
زنگنه: سی‌ان‌جی یک سوخت ملی است
وی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود درباره ملی شدن سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) گفت: باید از سوخت سی‌ان‌جی به عنوان یک سوخت ملی حمایت کرد، اما آن هم سبب نمی‌شود بازده حرارتی و مقدار مصرف ما پایین بیاید، چرا که سوخت ۵۰ سنتی بنزین به سوخت گاز ۲۰ سنتی تبدیل می‌شود که همین موضوع برای اقتصاد ملی ما مهم و تاثیرگذار است.
زنگنه دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه باید امید به آینده ایران را زنده نگه داریم اضافه کرد: با اعتبارات نه چندان زیاد، می‌توان از سرمایه جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها صیانت کرد.
وی گفت: ایجاد صندوق نوآوری، تامین اعتبار و تضمین خرید اقداماتی است که می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند و در برنامه ما قرار دارد.
زنگنه افزود: برنامه جدید وزارت نفت، حمایت از سازندگان داخلی با طرح ضمانت خرید است؛ به گونه‌ای که این وزارتخانه خرید از سازندگانی که کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را بسازند و گواهی کیفی آن را دریافت کنند، تضمین می‌کند.
وزیرنفت در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایل آمریکا از تحریم ایران، فراهم کردن بازار برای نفت شیل خود بوده است گفت: بنابراین تنها قضیه سیاسی، نبوده، بلکه اقتصاد هم دخیل بوده است و در این زمینه تردیدی ندارم.
وی گفت: آمریکا در دو سال پیاپی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، هر سال ۱.۵ میلیون بشکه به تولید خود اضافه کرد که با قیمت‌های بالای ۶۰ دلار فروخت و بدون زحمت هم توانست با خارج کردن ایران و ونزوئلا، بازار را در اختیار داشته باشد، بنابراین این موضوع تنها سیاسی نبود، بلکه قضیه اقتصادی هم بود که پوششی سیاسی به خود گرفت و با زور و گردن‌کلفتی آن را اعمال کردند.
زنگنه با بیان اینکه ما بلدیم دوباره چگونه بازار را به دست بیاوریم افزود: می‌دانم چگونه از پس قلدربازی‌های برخی تولیدکنندگان برآییم. فقط تحریم را بگذرانیم، بعد می‌دانیم چگونه بازارمان را برگردانیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com