0  |  1

تشکیل ستاد کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تشکیل ستاد کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر علیرضا زالی در مراسم رونمایی از نرم افزار و میز الکترونیکی کالبدشکافی (تشریح یار) این دانشگاه گفت: استراتژی جدید دانشگاه تبدیل ایده ها به محصول و خلق ثروت از فناوری است و بهترین راه برای این کار دانشگاه است.
وی افزود: فناوری جزء لاینفک دانشگاه است و برای اینکه بتوانیم از فناوری استفاده کنیم ستاد کارآفرینی در دانشگاه تشکیل می شود تا با استفاده از مزیت های فناوری، برای اندیشه های خلاقانه هم اندیشی شود. همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه نیز در مدار عملیاتی شدن قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه از شجاعت و اتکا به نفس برخوردار شده اند و با سرمایه گذاری به نحو مقتضی برای آنها، در شرایط تحریمی از طرح های دانشجویی حمایت می کنیم. چرا که معتقدیم گذشتن از امواج سهمگین و تلخ تحریم ها با اتکا به منابع درون زا امکان پذیر است و دانشگاه ها در خط اول شکستن تحریم ها هستند.
وی با اشاره به ظهور فناوری های جدید آموزشی و مجازی در حوزه سلامت و آموزش علوم پزشکی گفت: اکنون آموزش مجازی و شبیه سازی یکی از فعالیت های مهم در حوزه آموزش علوم پزشکی است. از سال ها قبل به دلیل کاهش مخاطرات و افزایش مهارت ها شبیه سازهای آموزشی آغاز به کار کردند و در حیطه پزشکی نیز ساخته شدند. همچنین تعاملی بودن محصول شبیه ساز می توان تعامل محصول با کاربر را افزایش دهد.
زالی با اشاره ویژگی های مهم برای یک محصول آموزشی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه یک محصول برای عملکرد بهتر اگر به صورت ترکیبی یا هیبریدی کار کند می تواند با تلفیق ساختارها عملکرد بهتری داشته باشد.
وی درباره کمبود جسد برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی گفت: تشریح بدن انسان از گذشته دور یکی از مهمترین مباحث آموزش پزشکی است و از ابعاد استراتژیک آموزش علوم پزشکی محسوب می شود اما به دلیل کمبود جسد، سختی نگهداری جسد و مواد شیمیایی نگهدارنده جسد که بعضا خطراتی را به همراه دارد، ضرورت یک شبیه ساز تشریح را مورد تاکید قرار می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: شبیه ساز تشریح در آمریکا و آلمان ساخته شده است اما به دلیل قیمت گزاف و تحریم امکان خرید آن برای کشور ما وجود ندارد و از همین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در یک نوآوری علاوه بر ساخت این نرم افزار و میز الکترونیکی آن را با توانایی ویژه تری طراحی کردند و به مرحله تولید رساندند.
وی گفت: این نرم افزار برتری بسیاری نسبت به نمونه های آمریکایی و آلمانی دارد. ضمن اینکه پیش از این در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی نیز تجربه مشابهی صورت گرفت که نرم افزار و میز الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به آنها نیز برتری های فنی بیشتری دارد.
زالی با اشاره به برتری های فنی نرم افزار و میز الکترونیک تشریح یار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اولین برتری از نظر تنوع قطعات است و بیش از ۵۰ هزار قطعه تشریحی دارد. در نسخه آمریکایی ۲ تا ۳ جسد اسکن شده اند اما در این نمونه ۲ جسد زن و مرد اسکن شده اند.
وی افزود: در بحث تعاملی یک استاد دانشگاه می تواند با استفاده از این نرم افزار طرح درس بنویسد و قابلیت استخراج پودمان ها و مدل های آموزشی را بر مبنای درس هر دانشگاه در هر نقطه ایران فراهم می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: قابلیت هیبریدی این دستگاه کمک می کند که با واقعیت مجازی نیز امکان تصویربرداری هم وجود داشته باشد.
وی با اشاره به ویژگی انحصاری این نرم افزار و دستگاه گفت: یک ویرایش تخصصی مربوط به مغز و اعصاب نیز در این نرم افزار وجود دارد که ۱۴۰۰ برش پیچیده مغز و اعصاب را نشان می دهد و جراح قبل از عمل جراحی می تواند بر اساس داده های تصویربرداری شبیه سازی جراحی را نیز انجام دهد.
زالی گفت: تلفیق تصاویر سه بعدی سی تی اسکن و ام آر ای و رادیولوژی از دیگر ویژگی های این نرم افزار و دستگاه است. ۵ هزار گزینه گرافی قفسه صدری در این نرم افزار وجود دارد و شرایط واقعی انسان و حالات دینامیک به شکل عضله و مفاصل نیز دیده می شود.
وی افزود: از دیگر ویژگی‌های مهم این نرم افزار این است که شبیه ساز رشد جنین نیز وجود دارد و رشد و تکوین جنین که یکی از سخت ترین بخش های آموزش آناتومی است را آسان تر می کند. همچنین با توجه به اضافه کردن نسخه های تطبیقی تشریحی جانوری برای دانشجویان علوم دامپزشکی نیز قابلیت استفاده دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: مفدا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com