0  |  0

پارک‌ علم‌وفناوری نقش ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت منطقه‌ای دارد

پارک‌ علم‌وفناوری نقش ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت منطقه‌ای دارد

در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه و آشنایی مسئولان استانی با پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، نشست مشترک با حضور اعضاء شورای علمی بنیاد نخبگان و رؤسای مراکز آموزش عالی و پارک علم و فناوری استان چهارمحال‌و‌بختیاری برگزار شد.
در این نشست، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پارک‌های علمی و فناوری نقش بسزایی در موفقیت و پیشرفت استان‌ها در ابعاد علمی و اقتصادی دارند؛ به همین دلیل باید با هم‌افزایی شرایطی ایجاد شود که اکوسیستم علمی‌و‌فناوری به خوبی شکل بگیرد تا در نهایت خروجی دانشگاه‌ها و مراکز رشد به سمت پارک علم‌و‌فناوری هدایت شوند.
در بخش دیگری از این نشست، جعفر قیصری؛ رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، گفت: این شهرک در تلاش است شرایط مساعدی را برای شرکت‌های فناور مستقر در شهرک ایجاد کند تا در جهت رفع نیازهای کشور، فعالیت‌های خود را سامان‌دهی کنند.
وی به نقش این شرکت‌ها در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۶ فناوری صنعت‌ساز به صورت ایجاد کارخانه در مقیاس صنعتی توسط این شرکت‌ها شکل گرفته که در شهرک‌های صنعتی در حال فعالیت هستند.
قیصری ادامه داد: این شهرک می‌تواند تجربیات ارزشمند خود را به دیگر پارک‌ها و مراکز فناوری در جهت رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری ارائه دهد.
اسماعیل پیرعلی؛ رئیس پارک علم‌وفناوری چهارمحال‌وبختیاری نیز در ادامه با اشاره به تجربیات ارزشمند شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در ایجاد و حمایت از شرکت‌های فناور، اظهار داشت: پارک‌های علم‌و‌فناوری می‌توانند از این تجربیات ارزشمند استفاده کنند.
وی به نقش مهم پارک‌های علم‌و‌فناوری در توسعه و پیشرفت علمی و اقتصادی کشور اشاره داشت و افزود: با تبیین جایگاه این پارک‌ها برای مسئولان، قطعاً توسعه و پیشرفت استان‌ها و کشور با روند بهتری محقق خواهد شد.
در ادامه شرکت‌کنندگان از شرکت‌های فناور بهیار صنعت سپاهان، زرین فناوران، رویشگر، کیمیاپژوه، کنترل توان، مجتمع آزمایشگاهی و پارک کودکان و نوجوانان بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌های آن‌ها آشنا شدند.
لازم به ذکر است. در حاشیه این بازدید و به منظور ایجاد تعامل و هم‌افزایی سازنده بین‌دستگاهی، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم‌وفناوری چهارمحال‌وبختیاری با هدف ایجاد ظرفیت هم‌افزا در نظام نوآوری و زیست‌بوم کارآفرینی دانش‌بنیان و همچنین تسهیل بکارگیری امکانات طرفین برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور امضا شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com