0  |  0

کتاب دوسالانه «خانه نوآوری» منتشر شد

کتاب دوسالانه «خانه نوآوری» منتشر شد

مخاطب در بخش آغازین کتاب با مدل‌های رشد استارتاپ‌ها و فعالیت‌های شتابدهی آشنا می‌شود. پس از آن نیز مطالعه تجربیات یکی از سرمایه‌گذاران موفق روی استارتاپ‌ها و افراد موثر دیگر در زیست بوم فناوری و نوآوری خالی از لطف نیست. همچنین در این گزارش با بیش از 40 استارتاپ خانه نوآروی، 130 کارگاه و دوره آموزشی، دورهمی‌های استارتاپی آشنا می­شوید.
باید گفت که گزارش عملکرد دوسالانه خانه نوآوری، گزیده‌ای از آمار و داده‌های این مجموعه موفق است که از فعالیت­های مختلف این نهاد موثر استارتاپی تشکیل شده است و برای نخستین به صورت عمومی منتشر می‌شود. در ماه­های اخیر زمزمه­ هایی در خصوص «ناکامی شتابدهنده­ها در اکوسیستم نوآوری ایران» شنیده می­شود و خانه نوآوری مدعی موفقیت مدل بومی خود مبتنی بر تربیت جوانان و کارآفرینان بالقوه برای حضور در استارتاپ‌ها و تیم­سازی بر مبنای صداقت و درک شرایط کسب و کاری موجود کشور است. بنابراین با ذکر مواردی در این گزارش بر ادعا صحه گذاشته می‌شود.
همچنین در این گزارش تمرکز بر محتوا، بلاک­چین و برگزاری رویدادهای تخصصی و منظم در این محورها است که با هدف شبکه‌سازی و تعمیق دانش، کارآموزی و انجام مستمر فعالیت‌ها به عنوان اصلی­ترین عوامل موفقیت خانه نوآوری انجام می‌شود.
البته در کنار این موارد توجه به گزارش‌های فناوری، نوآوری و آینده پژوهی جهانی مانند گارتنر سبب شکل گیری مدل بومی نیز شده است.
در پاییز 98 نیز خانه نوآوری کمپ بلاک­چین را برگزار کرد که در آن علاوه بر آموزش بیش از 50 نفر، 6 استارتاپ مجوز ورود به فرآیند پیش شتابدهی این مجموعه را دریافت کردند. در این گزارش نگاهی به این اتفاق نیز شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com