0  |  0

سهم چشم گیر بانوان در مراکز نوآوری

سهم چشم گیر بانوان در مراکز نوآوری

کارخانه «نوآوری آزادی» در ماه‌های اخیر میزبان وزیران و مسئولان از سازمان‌ها و نهادهای مختلف مانند رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و معاون پارلمانی رئیس جمهوری بوده است. معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز به تازگی با حضور در این زیست بوم فناوری و نوآوری از نزدیک با اقدامات این مرکز آشنا شد.
«کارخانه نوآوری آزادی» مکانی برای پرورش ایده‌ها است. در این مکان استارت اپ‌ها حضور دارند تا با خلاقیت خود محصولی نوآورانه را به جامعه عرضه کنند.
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره اهمیت ایجاد کارخانه‌ها و پارک‌های نوآوری در کشور گفت: اینجا کانون امید، انرژی و فعالیت است. در این حوزه خلافیت، تفکر، ایده و تلاش حرف نخست را می‌زند. نسل تحصیلکرده جوانان ایرانی روز به روز با کیفیت بالاتر و با امید بیشتر در حال فعالیت در این حوزه هستند. پس احداث و راه اندازی مکتن‌های اینچنینی زمینه خوبی برای فعالیت و پاسخگویی بسیاری از نیازهای جامعه است.
ابتکار با بیان اینکه این حوزه یکی از گام‌های مهم در زمینه اقتصاد مقاوتی برای توانمندسازی اقتصاد ایران است، ادامه داد:باید اینگونه کارخانه‌ها و پارک‌های فناوری را در کشور توسعه دهیم. زیرا این ایده‌ها هستند که برای آینده بخش خصوصی در حوزه فناوری و خلاقیت زمینه‌های لازم را فراهم می‌کند.
سهم بانوان در مراکز نوآوری چشمگیر است
وی افزود: راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری اقدامی اثرگذار از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام شد و در حال حاضر نتایج آن را برداشت می‌کنیم. امیدوارم این مراکز توسعه یابد و شاهد راه‌اندازی آنها در سایر استان‌ها باشیم.
ابتکار با اشاره به اینکه سهم بانوان در این مراکز بسیار چشمگیر است‌، گفت: دختران فارغ التحصیل جوان ما پر از ایده، نوآوری و خلاقیت هستند. آنها همچنین برنامه و نگاه دارند که می تواند آنها را به سمت تولید محصولات مورد نیاز کشور هدایت کند. خوشبختانه با وجود سختی‌های موجود ناامید نشده‌اند و با تلاش و پشتکار فعالیت می‌کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com