0  |  0

راه اندازی «پردیس کار آفرینی»

راه اندازی «پردیس کار آفرینی»

پارک فناوری پردیس معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری به عنوان بزرگ‌ترین زیست‌بوم فعالان دانش‌بنیان و استارتاپی، برای پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم خود فراخوانی را منتشر کرد. در این فراخوان متقاضیان می‌توانند تا ۵ اسفند سال جاری درخواست پذیرش و عضویت خود را ثبت کنند.
مطابق فراخوان منتشر شده،‌ «واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) که ارزش افزوده محصولاتشان بالا و تولیدشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و تولید انبوه و حجیم نداشته باشند»، «واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع -که تولیدات آن‌ها در مناطقی بیرون از پارک صورت می‌­گیرد» و «آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌های خاص که خدماتی با فناوری پیشرفته ارائه می‌کنند» از واحدهای فناور و دانش‌بنیان، واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
همچنین هولدینگ‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری، می‌توانند کمپ‌های تخصصی خود را براساس ضوابط پارک مستقر کنند.
در این فراخوان آمده است،‌ برای پذیرش و عضویت شرکت‌های جدید، متقاضیانی که در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته» فعالیت می‌کنند، در اولویت واگذاری خواهد بود.
مساحت زمین قطعات قابل واگذاری و شرایط پرداخت وجه زمین مطابق اعلام فراخوان، صرفا تعداد ۳۵ قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی (فاز ۳)، در این طرح قابل واگذاری است.
حداقل مساحت قابل واگذاری ۵۵۰ متر مربع و حداکثر ۲۵۰۰ مترمربع اعلام شده است، در صورت احراز نیاز شرکت‌ها، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف ۵۰۰۰ مترمربع نیز وجود خواهد داشت و قیمت قطعات بر اساس عواملی ازجمله: دسترسی‌ها، موقعیت، متراژ و...، متغیر خواهد بود.
گفتنی است بر اساس این فراخوان، عملیات آماده‌سازی اراضی این فاز از پارک فناوری پردیس معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری که ۲۱ هکتار وسعت دارد و با نام «پردیس کارآفرینی» شناخته می‌شود، در شهریور ماه سال جاری برگزار شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com