0  |  1

قائم مقام وزیر علوم: مفهوم کارآفرینی در دانشگاه ها نیازمند تحول است

قائم مقام وزیر علوم: مفهوم کارآفرینی در دانشگاه ها نیازمند تحول است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالار آملی روز یکشنبه در دومین نشست مجمع عمومی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت افزود: توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امروز نیاز به نوآوری، هزینه کمتر و جهانی سازی بیشتر داریم، اظهار کرد: همه ما بایستی به این موارد توجه جدی داشته باشیم.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی با اشاره به نقش مهم منابع انسانی در توسعه علم و فناوری خاطرنشان کرد: منابع انسانی با تجربه و متخصص، از سرمایه های کشور است.
وی اولویت اصلی خانواده ها در ایران را آموزش دانست و تصریح کرد: این مهم موجب شده که اکنون بعد از 35 سال، در زمینه منابع انسانی در کشور مشکلی نداشته باشیم به طوری که خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاه های بزرگ کشورمان، توسط سایر کشورها جذب می شوند.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل با مهم دانستن پیوند بین دانشگاه ها و صنایع در زمینه تجاری سازی اظهار کرد: در رابطه با توسعه زیرساخت ها هنور راه طولانی در این مسیر داریم.
آملی با اشاره به هزینه پژوهش یادآور شد: هزینه پژوهش روزافزون افزایش پیدا می کند و این تنها دانشگاه ها نیستند که برای کارهای پژوهشی بودجه دریافت می کنند.
وی با بیان این که اکنون دانشجویان می توانند در دانشگاه ها محورهای پژوهش را خودشان تعیین کنند، خاطرنشان کرد: برای مدیریت مسایل یاد شده، بایستی مفهوم کارآفرینی در دانشگاه ها متحول شود و دیگر اینکه استانداردسازی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی در ادامه یادآور شد: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه توسعه علم و فناوری، تمرکز بر کارهای پژوهشی است که مورد توجه قرار دارد.
وی تحقیق و توسعه پژوهش در دانشگاه و حمایت از فناوری و آموزش را از مسئولیت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و یادآور شد: تمام پارک های علم و فناوری، تحت حمایت هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما شرکای بین المللی در تمام دنیا داریم که قسمت اصلی همکاری های ما را رقم می زنند.
آملی با بیان این که از کشورهای عضو شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی حمایت می کنیم، یادآور شد: به دنبال فراهم سازی زمینه های مشترک برای همکاری و انتقال فناوری و دانش فناوری هستیم.
وی ادامه داد: ما می توانیم تجارب خود را به کشورهای عضو منتقل و تجارب آنها را نیز دریافت کنیم.
در نشست مجمع عمومی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی، تفاهمنامه همکاری بین شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی و مرکز علم و فناوری نانو در دانشگاه ماهاتما گاندی ، تفاهمنامه همکاری بین پارک علم و فناوری گیلان با مرکز علم و فناوری نانو در دانشگاه ماهاتما گاندی و تفاهمنامه همکاری بین شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی به امضا رسید.
نشست شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی از جمعه هفته گذشته در استان گیلان آغاز شده است. در این نشست سه روزه نمایندگان شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی از هشت کشور شامل اندونزی، بنگلادش ، پاکستان، سودان، عراق، سوریه، مصر و نیجریه حضور دارند.
در دو روز اول این نشست ، کارگاه آموزشی در رابطه با نکات کلیدی در مدیریت پارک های علم و فناوری برگزار شد که دو مدرس از دانشگاه ماهاتما گاندی کشور هندوستان و یک مدرس از دانشگاه امیرکبیر، آموزش های لازم را به مدیران و نمایندگان پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی ارائه دادند.
امروز (یکشنبه) نیز ضمن سخنرانی های مختلف، اعضای کمیته اجرایی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی انتخاب شدند.
گزارش عملکرد شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی و گزارش مالی از جمله دیگر برنامه ها این نشست بود

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com