0  |  0

راه‌اندازی استارتاپ‌های خلاق توسط دانشجویان فنی و حرفه‌ای

راه‌اندازی استارتاپ‌های خلاق توسط دانشجویان فنی و حرفه‌ای

این توافق برای هم‌افزایی بیشتر این ستاد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در راستای تامین حمایت‌های اجرایی و مالی برای فعالان و شرکت‌های خلاق تدوین شده است.
این تفاهم‌نامه که به امضای سید محمد حسینی سجادی‌نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای رسید، توسعه هر چه بیشتر بسترهای مورد نیاز صنایع خلاق و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های دوطرف را به عنوان اهداف اصلی خود برگزیده است.
توسعه شبکه متخصصان دانشگاهی کشور برای حمایت از صنایع خلاق و تامین فضای فزیکی و امکانات زیرساختی برای فعالیت استارتاپ‌ها و تیم‌های خلاق و نوآور از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
علاوه بر این، دوطرف با همکاری یکدیگر یک آزمایشگاه تخصصی و شبکه کارگاهی در حوزه صنایع خلاق راه‌اندازی می‌کنند.
برگزاری رویدادهای ویژه صنایع خلاق و فرهنگی و مشارکت در تولید محتوای آموزشی و کمک آموزشی صنایع خلاق از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.
پس از امضای این تفاهم‌نامه، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موافقت کرد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از مبادی تشخیص شرکت‌های خلاق معرفی شود.
دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به زمینه کاری نیازمند فرایندها و برنامه‌ریزی‌های مختص به خود در زمینه زیست‌بوم نوآوری صنایع خلاق است، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های مشترک در جریان این برنامه‌ریزی‌ها و فرایندها مشارکت می‌کند.
دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق نیز خدمات و بسته‌های حمایتی خود را به شرکت‌های خلاق برآمده از دانشگاه فنی و حرفه‌ای عرضه می‌کند. دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه‌ای می‌توانند با تاسیس استارتاپ و شرکت‌های خلاق و فرهنگی در رشته‌های مختلف حوزه صنایع نرم، خلاق و فرهنگی، آموزش‌های خود را به شکلی عملی به کار گیرند.
برای اجرای هرچه بهتر مفاد این تفاهم‌نامه، طرفن این قرارداد، ظرف مدت 15 روز کاری نمایندگان خود را برای پیگیری اجرای مفاد آن معرفی می‌کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com