0  |  0

توسعه فعالیت استارتاپ‌ها در اصفهان

توسعه فعالیت استارتاپ‌ها در اصفهان

مراکز نوآوری، خانه‌های خلاق و پارک‌های علم و فناوری به عنوان بازیگران اصلی زیست بوم فناوری و نوآوری در سطح کشور و همچنین مبادی و مرکزی برای خدمات‌رسانی به شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی فعالیت می‌کنند. مرکز رشد تخصصی هنر اصفهان، یکی از این مراکز است که هر روز پذیرای استارتاپ‌های خلاق است.
مرکز رشد هنر اصفهان از سال 1394 با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روند پذیرش استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق را سرعت بخشید.
تیم‌های پذیرش شده در این مرکز اگر در قالب استارتاپ‌هایی باشند که از شکل حقوقی مشخصی برخوردار نیستند در دفاتر اداری 20 تا 30 متر مستقر خواهند شد و در طی یک دوره پیش‌رشد، از امکانات مختلفی اعم از منتورینگ، مشاوره، طراحی سایت، آزمایشگاه و لوازم اداری بهره‌مند می‌شوند
تیم‌های رشد یافته، در قالب شرکت در مرکز رشد هنر اصفهان به مدت 3 تا 5 سال مورد حمایت قرار می‌گیرند. پس از این مدت، این شرکت‌های خلاق و بلوغ یافته یا می‌توانند کار خود را در فضای پارک علم و فناوری اصفهان ادامه دهند و یا آنکه در سطح شهر به فعالیت بپردازند.
مرکز رشد تخصصی هنر در تعامل با ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به عنوان یکی از مبادی معرفی شرکت‌های خلاق، روند ثبت نام از متقاضیان تبدیل شدن به شرکت خلاق در این استان را پیگیری می‌کند و فرم‌های مربوطه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
تا کنون شرکت‌های خلاق بسیار موفقی از این مرکز برخواسته‌اند. عرضه خدمات و تولید مصحصولات در حوزه معماری و شهرسازی، مرمت آثار باستانی، گردشگری و صنایع دستی و تولید اپلیکیشن و نرم‌افزار، از جمله حوزه‌های است که با بیشترین استقبال در این استان مواجه بوده است.
یکی از این شرکت‌های خلاق این مرکز با ایجاد خط تولید صنعت بسته‌بندی بسیار مدرن صنایع دستی در استان اصفهان، توانست صادرات صنایع دستی استان را به شکل چشم‌گیری ارتقاء بخشد.
محمد صادق سهرابی سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر در استان اصفهان گفت: در این مرکز، محدودیت زمانی وجود ندارد و استارتاپ‌ها و تیم‌های خلاق در هر زمانی از سال می‌توانند برای برخورداری از امکانات مرکز و حمایت‌های ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به این واحد مراجعه کنند.
وی ادامه داد: بخشی از دانشجویان هنر در دانشگاه هنر اصفهان و دیگر فعالان خلاق استان اصفهان، توانسته‌اند با حضور در این مرکز و ثبت و تاسیس شرکت‌های خلاق پویا و بالنده‌ای، ایدههای خود را به محصولات دارای ارزش افزوده قابل توجه تبدیل کنند.
سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر، افزود: در راستای اجرای سیاست‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه هنر اصفهان تلاش کرده‌ایم که تیم‌های پذیرفته شده از توان تجاری‌سازی برخوردار باشند و از سمت طرح‌های غیرکاربردی، به سمت پروژه‌های کاربردی‌تر، تغییر جهت داده‌ایم. در حال حاضر هر تیم استارتاپی پذیرفته شده در این مرکز یک بسته حمایت مالی نزدیک به 10 میلیون تومان در قالبت خدمات و لوازم مورد نیاز دریافت می‌کند.
مراکز رشد و شتابدهنده‎‌های دیگری نیز در این شهر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده است. مرکز رشد IT، مرکز رشد کشاورزی، مرکز رشد دانشگاه اصفهان، شتابدهنده شهرداری و دو شتابدهنده خصوصی، از جمله این مراکز هستند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com