0  |  0

پذیره‌نویسی دهمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه 500 میلیاردی

پذیره‌نویسی دهمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه 500 میلیاردی

عنوان این صندوق جسورانه بورسی پویا الگوریتم با سرمایه 500 میلیارد ریال است که پذیره‌نویسی در آن از 8 آذر ماه تا 19 آذر ماه سال جاری است. حوزه فعالیت این صندوق، «فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، رسانه و سرگرمی و بایو و نانو تکنولوژی» خواهد بود.
دوره فعالیت این صندوق 5 سال است و از طریق کارگزاری های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره‌نویسی فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری 1،000،000 ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری 1000 واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان 20% درصد سرمایه را تعهد می کنند و مابقی را از طریق پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.
صندوق‌های جسورانه بورسی به عنوان یکی از ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای مسوول بازار سرمایه برای سرمایه گذاری عموم مردم در طرح های فناورانه و دانش بنیان از سال 95 طراحی و اجرا شده است.
این صندوق ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه­ گذاری در کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) و کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می کنند. این نوع از سرمایه‌گذاری ها سرمایه گذاری هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.
با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به 10 صندوق افزایش یافت که با توجه به پذیره نویسی یک صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق ها به 4250 میلیارد ریال افزایش می یابد. همچنین از مجمع مذکور از یک سال گذشته 3 صندوق سرمایه ­گذاری جسورانه و 1 سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه 2700 میلیارد ریال پذیره نویسی شده اند که از این میان، 2 صندوق سرمایه گذاری جسورانه با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده اند.
همچنین 3 صندوق سرمایه­ گذاری جسورانه و 3 صندوق سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه 18000 میلیارد ریال موفق به اخذ موافقت اصولی شده اند که با پذیره ­نویسی آن ها سرمایه این صندوق ها جهش قابل توجهی خواهد یافت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com