0  |  0

خانه خلاق در حوزه هنر و رسانه راه اندازی می شود

خانه خلاق در حوزه هنر و رسانه راه اندازی می شود

با انعقاد این تفاهم نامه که به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی و اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید، زمینه برای ایجاد خانه‌های خلاق با هدف توسعه اقتصاد خلاق از طریق رونق زیست‌بوم صنایع نرم، فرهنگی و خلاق، فراهم شد.
هدف از انعقاد این تفاهم نامه تأسیس خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری تخصصی حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق با مأموریت جذب و توانمندسازی شتابدهنده‌ها، استارت آپ‌ها، شرکت‌های خلاق و دانش‏ بنیان برای گسترش زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق در سطح کشور است.
ایجاد بستری برای توسعه صنایع خلاق و فرهنگی
با این تفاهم‌نامه همکاری گام‌های اساسی برای حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های مستقر در خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی، در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‏‌بنیان و خلاق صورت می‌گیرد. همچنین با معرفی شتابدهنده‌های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر، مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خلاق در حوزه‌های یاد شده هموار خواهد شد.
پشتیبانی از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری، زمینه را برای برقراری ارتباط میان مراکز و خانه‌های خلاق سایر استان‌ها و تیم‌های مستقر در آن با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف فراهم می‌آورد.
ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق، از خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری برای برقراری ارتباط میان مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق سایر استان‌ها و دیگر تیم‌های مستقر با شرکت‌ها و سازمان‌های حمایت می‌کند.
بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، تسهیل حمایت‌های ذیل آئین‌نامه‌های مرتبط با زیست بوم خلاق و شرکت‌های دانش بنیان با محوریت حوزه هنری و همچنین حمایت و مشارکت در جهت ایجاد و راهبری خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری با محوریت فناوری‌های نرم و فرهنگی و خدمات حوزه هنر، رسانه و خلاق در دستور کار قرار گرفته است.
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز مسئولیت تأمین محل استقرار خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق و شتابدهنده‌های این عرصه‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها را در شهر تهران و دیگر استان‌ها، با تمرکز بر راه اندازی حداقل یک مرکز ویژه در سطح شهر تهران عهده‌دار شد.
بر اساس تفاهم صورت گرفته آموزش‌های فنی مرتبط با توانمندسازی شرکتهای خلاق و تیم‌های مستقر در مراکز نوآوری، شبکه‌سازی و اتصال خانه‌ها و شرکت‌های خلاق و تیم‌های مستقر در خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری به حوزه‌ها و مشتریان بالقوه در حوزه‌های یادشده از دیگر راهبردهای حوزه هنری برای رونق کسب‌وکارهای خلاق است.
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت علمی و فناوری، ضمن حمایت و پشتیبانی علمی، فنی و تجهیزاتی از شرکت‌های خلاق و تیم‌های مستقر در خانه‌های خلاق، با برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه هنر، رسانه، صنایع فرهنگی و خلاق زمینه را برای شناسایی فناوری‌ها و ظرفیت‌های دارای کشش بازار و کمک در ایجاد زمینه مناسب فعالیت شرکتهای خلاق مهیا خواهد کرد.
کمیته راهبری با حضور نمایندگانی از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، پیگیری و تحقق برنامه‌های تفاهم‌نامه و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها را بر عهده دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com