0  |  0

استارتاپ ها؛ موثرترین عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته

استارتاپ ها؛ موثرترین عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: رویدادهای استارتاپی برای رشد سریع و فعالیت های ترویجی در جهت حمایت نیروی جوان تحصیل کرده و مستعد به حوزه کسب و کار طراحی شده اند و امروزه اکثر کارآفرینان، کار خود را در کسوت استارتاپ های حوزه فناوری شروع می‌کنند.
علی احمدی زاده روز جمعه در اختتامیه نخستین رویداد استارتاپی ۱۴۰۰ عنوان کرد: در سال ۹۸ استان بوشهر توانست جز ۵ استانی باشد که با مجوزی که مجموعه جهاد دانشگاهی کشور از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرد، مرکز نوآوری و شتابدهی را افتتاح کند و با همراهی مجموعه پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، اتفاقات خوبی در استان رقم خورد.
وی افزود: پس از چند ماه وقفه که به علت شیوع بیماری کووید۱۹ ایجاد شد، کار به خوبی پیش رفت و از سال ۹۹ تاکنون این مجموعه توانسته است با همراهی پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان بوشهر، بیش از ۲۵ رویداد مختلف در حوزه‌های کسب و کار با رویکرد آبزیان، دریا، انرژی و فناوری اطلاعات را پوشش دهد.
این مسئول با اشاره به اینکه استارتاپ ها موثرترین عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته هستند، گفت: این رویدادها برای رشد سریع و فعالیت‌های ترویجی در جهت حمایت از جوانان تحصیل کرده و مستعد برای ورود به حوزه کسب و کار طراحی شده‌اند و امروزه کارآفرینان برای ایجاد هرگونه تجاری سازی به سمت استارتاپ ها رفته‌اند.
احمدی زاده یادآور شد: نقش کلیدی استارتاپ ها در توسعه اقتصادی، حل مشکلات تولید و اشتغال زایی موجب شده است در بسیاری از کشورها ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های نوآوری را جزو فرآیندهای مثبت ارزیابی کرد و افزود: استارتآپ ها فرصت‌های مناسبی برای اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده‌اند که با همراهی مجموعه‌های علمی استان شاهد تاثیرات بهتر و بیشتری نیز خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بیشترین مشکل استارتآپ ها و شتاب دهنده ها در زیرساخت‌ها است که نیازمند کمک‌های مالی مجموعه‌های دولتی هستند تا موانع موجود از سر راه جوانان و فعالان این عرصه برداشته شود.
علی احمدی زاده خاطرنشان کرد: در سالی که با نام ​تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است باید اهمیت به توان داخلی و تولید و حوزه علم و فناوری بیشتر شود و مسئولین در پشتیبانی و رفع موانع همّت بگمارند زیرا که صنعت همواره نیازمند دانشگاه ها است و این اعتماد بیشتر صنایع به بخش‌های علمی را می‌طلبد.
این مسئول از مجموعه وزارت نفت و واحدهای مستقر نفت و گاز و سازمان انرژی اتمی در استان بوشهر درخواست کرد با توجه به ظرفیت خوبی که فراهم شده از مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر تاکید کرد: ما از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می‌کنیم امّا نباید توان داخلی و شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی داخل را فراموش کنیم که در شرایط سخت، در حوزه‌های مختلف پای کار آمدند و با تلاش خود فناوری های بزرگی را ایجاد کردند و ضرورت دارد که با پایان تحریم‌ها این دستاوردها را به فراموشی نسپاریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com