0  |  0

14 خدمت مالی ویژه شرکت‌های خلاق عرضه شد

14 خدمت مالی ویژه شرکت‌های خلاق عرضه شد

با توجه به برنامه کلان ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، منابع تامین کننده نیازهای مالی زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
یکی از این منابع کلیدی، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق است. با توجه به این واقعیت که ساختار شرکت‌ها و استارتاپ‌های خلاق و فرهنگی با دیگر شرکت‌های تجاری تفاوت‌های دارد، لازم بود تا یک صندوق تخصصی برای خدمات‌دهی مالی در این حوزه ایجاد شود.
صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، در فاصل‌های کوتاهی از تاسیس موفق شده است تا تاثیرات قابل توجهی در زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت برجای بگذارد.
این صندوق همچنین 14 خدمات تخصصی نیز به شرکت‌های خلاق و فعالان نوآور این حوزه ارائه می‌دهد.
در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر، خدمات صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، شامل مشارکت در سهام، مشارکت در پروژه یا محصول و مشارکت کوتاه مدت است.
در زمینه تامین مالی نیز این صندوق سه بسته خدمتی مجزا شامل ارائه تسهیلات، کارگزاری تسهیلات و جذب و معرفی سرمایه گذار، را عرضه می‌کند.
همچنین صندوق در زمینه توسعه کسب و کار نیز برنامه‌های خود را به پیش می برد و مشاوره تجاری‌سازی و مشاوره جذب سرمایه، ارائه می‌کند. همچنین دوره‌های آموزشی نیز در صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، برگزار می‌شود.
بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق به شبکه و بازار سازی، مرتبط است. برگزاری رویداد، مرچندایزینگ (بازار پردازی) و همکاری و شبکه‌سازی با ذینفعان، در این راستا صورت می‌گیرد.
خدمات مالی نیز شامل صدور ضمانت نامه و خدمات لیزینگ است. شرکت‌های خلاق ممکن است در طول مسیر رشد خود به هر کدام از این خدمات نیاز پیدا کنند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تلاش شده است که این خدمات به ایجاد حداکثر بازدهی، ارزش افزوده و اشتغال منتج شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به نشانی cidfund.ir مراجعه کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com