0  |  0

امکان سرمایه‌گذاری مردم روی طرح‌های دانش‌بنیان

امکان سرمایه‌گذاری مردم روی طرح‌های دانش‌بنیان

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از امکان سرمایه‌گذاری مردم روی طرح‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این صندوق در صورت شکست پروژه، سرمایه کامل مردم را باز می‌گرداند.
علی ناظمی درباره «تامین مالی جمعی» گفت: تامین مالی جمعی یک مدل حمایتی برای توسعه ایده‌های نوآورانه توسط مردم است.
وی با بیان اینکه این روش تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های فناورانه از سوی مردم در دنیا سابقه طولانی ندارد اما اجرایی می‌شود، گفت: در این روش، مردم می‌توانند مبالغ خرد خود را روی پروژه‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند تا ایده‌ها به نتیجه برسند.
معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این صندوق در صدد برآمدیم تا با تضمین یا بیمه این نوع از تامین مالی، نگرانی مردم در صورت شکست پروژه را از بین ببریم.
ناظمی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی بر حسب ماموریت و وظیفه خود به دنبال کمک به شرکت‌های دانش بنیان است که رشد کنند و تامین مالی شوند؛ اما از طرفی هم سعی داریم از مردمی که روی این طرح‌های دانش بنیان سرمایه گذاری می‌کنند نیز با ارائه تضمین‌هایی، پشتیبانی کنیم.
وی با بیان اینکه مردم با حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار تومانی می‌توانند روی طرح‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند، افزود: در صورت پیش رفتن پروژه، مردم در سود شرکت سهیم خواهند بود و اگر پروژه با شکست مواجه شود، صندوق نوآوری و شکوفایی صددرصد پول سرمایه گذاری شده را به سرمایه گذاران از قشر مردم باز می‌گرداند.
معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: هدف ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است به همین دلیل از ظرفیت تامین مالی جمعی استفاده کردیم تا شرکت‌ها درگیر چالش‌های سرمایه گذاری بانکی، وثیقه و …نشوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ طرح دانش بنیان بعد از داوری‌ها انتخاب شدند که امکان سرمایه گذاری از سوی مردم را دارند، گفت: مردم می‌توانند روی محصولات این شرکت‌ها سرمایه گذاری کنند.
به گفته وی، نکته حایز اهمیت در این تامین مالی جمعی، از بین نرفتن پول مردم به هنگام شکست پروژه بوده و ریسک این سرمایه گذاری صفر است؛ ضمن اینکه در صورت موفقیت طرح، مردم در سود شرکت سهیم هستند.
ناظمی با اشاره به کمترین میزان سرمایه گذاری روی پروژه‌های دانش بنیان گفت: مردم می‌توانند از ۵۰۰ هزار تومان به بالا روی طرح‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند و برای کشور نیز ارزش افزوده ایجاد کنند.
ناظمی اضافه کرد: این ۲۴ طرح شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در یک برنامه تلویزیونی داوری شده‌اند که به محض پخش برنامه، مردم می‌توانند از طریق سایتی سرمایه گذاری خود را آغاز کنند.
وی تاکید کرد: اگر این روش تامین مالی جمعی جا بیافتد خیلی از شرکت‌های جوان با سرمایه مردم پا می‌گیرند.
معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: فناوری اطلاعات، ماشین آلات، پزشکی، نانو، مس، فولاد و… از جمله حوزه‌های این شرکت‌های دانش بنیانی هستند که مردم می‌توانند روی آنها سرمایه گذاری کنند.

 معرفی کتاب: «اقتصاد هوشمند؛ از تئوری تا عمل»

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com