0  |  0

زیست بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال در حال گسترش است

زیست بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال در حال گسترش است

با هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی، فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور گسترش یافت و زمینه برای فعالیت آنها فراهم‌تر شد.
زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور که با هدف شناسایی و تکمیل زنجیره ارزش حوزه‌های فناورانه شکل گرفته به دنبال افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و مراکز خلاق و نوآوری است. بر همین اساس هم با حمایت از این مجموعه‌ها تلاش شده تا فعالیت آنها را در کشور توسعه دهد.
یکی از این حوزه‌های فناورانه به بخش دیجیتال بازمی‌گردد. فناوری‌هایی که ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، استارت‌آپ‌ها و مراکز رشد و نوآوری در حال پا گرفتن در کشور و توسعه یافتن هستند.
این کار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۶۰۰ شرکت خلاق شتاب گرفته و زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی به سرعت در حال گسترش، شناسایی و تکمیل زنجیره ارزش خود است. بازیگرانی که به شکلی تخصصی در عرصه‌های مختلف فناورانه مشغول به فعالیت هستند و هر کدام نقشی اثرگذار در توسعه این فناوری‌ها دارند.
با حمایت‌های صورت گرفته از این زیست‌بوم، تعداد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق دیجیتال در برنامه حمایت از اکوسیستم خلاق طی این چند سال اخیر از حدود ۳۰۰ به ۶۰۰ شرکت رسیده که مجموعه‌ای از حمایت‌های مادی و معنوی را برای آنها به همراه داشته است.
این کار با گسترش شبکه همکاری‌های فناورانه به اوج خود رسیده است. به این معنا که مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی در قالب انواع تفاهم نامه‌ها نیز تسهیل‌کننده این کار است و تحقق این هدف را شتاب داده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com