0  |  0

تحقق حکمرانی هوشمند با حمایت از استارت‌آپ‌ها

تحقق حکمرانی هوشمند با حمایت از استارت‌آپ‌ها

محمد نبیونی؛ رییس بنیاد نخبگان استان البرز با اشاره به احداث کارخانۀ نوآوری و صنایع خلاق البرز، گفت: احداث این کارخانه گامی در مسیر تکامل زیست‌بوم نوآوری استان البرز و عاملی برای حضور نخبگان و مستعدان استان در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال است.
وی افزود: این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع در حال ساخت است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، فاز اول این کارخانه در مردادماه و همزمان با عید سعید غدیر خم افتتاح می‌شود.
نبیونی ادامه داد: البرز قطب مهم علم و فناوری کشور است و شرکت‌های های‌تک و دانشگاه‌های متعددی را در خود جای داده؛ به همین دلیل ایجاد چنین کارخانه‌ای فرصتی خوب برای بهره‌وری از این ظرفیت‌ها است.
رییس بنیاد نخبگان البرز اضافه کرد: در قالب این کارخانه تلاش می‌شود به صورت مسئله‌محور مسائل حوزه مدیریت شهری و دیگر موضوعات، با نگاهی ملی و فرامنطقه‌ای حل شود؛ در همین راستا نیز از همه افرادی که ایده‌های جدید و نو در حوزه‌های استارت‌آپی دارند، تقاضا می‌شود به جمع پدیدآورندگان این کارخانه بپیوندند.
وی با بیان اینکه بهتر است کارخانه‌های نوآوری با مشارکت بخش‌خصوصی شکل بگیرند، تصریح کرد: دولت از تبدیل مکان‌هایی که به هر دلیل ناتمام و متروکه‌اند برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری استقبال کرده و با چارچوب‌های خاصی از این اقدام حمایت می‌کند؛ کارخانه نوآوری البرز نمونه‌ای موفق از این روند است که با همت شرکت دانش‌بنیان سیوان‌ در حال راه‌اندازی است.
نبیونی اظهار داشت: حکمرانی هوشمند یک الزام و ضرورت برای ادارۀ بهتر شهرها است و برای نیل به این هدف، حمایت از استارت‌‎آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌کاری اساسی برای رسیدن به توسعه‌یافتگی است. با این نگرش حتی اگر با نگاهی منطقه‌ای به کارخانه نوآوری کرج توجه شود، مدیریت شهری به استفاده از ایده‌های جدید برای کاهش هزینه‌های شهر نیاز دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com