0  |  0

خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی سه مفهوم تأثیرگذار بر توسعه

خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی سه مفهوم تأثیرگذار بر توسعه

در ادامۀ برنامه‌های استعدادیابی و فرهنگی با محوریت کارآفرینی، دوره خلاقیت و کارآفرینی ویژه معلمان مدارس سمپاد در استان خراسان‌ شمالی در قالب برگزاری چهار کارگاه، به همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری اداره سمپاد برگزار شد.
در این دوره که به مدت بیست ساعت و با حضور جمعی از معلمان برتر مدارس سمپاد استان برگزار شد، مدرسان کارگاه به بررسی جوانب مختلف مبحث خلاقیت و نوآوری پرداختند.
در این برنامه عنوان شد: خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی سه مفهوم کلیدی و تأثیرگذار بر حرکت کلیه اجزا و ارکان رو به رشد و در حال توسعه هستند که متأسفانه آنچنان که باید و شاید به آنها پرداخته نشده یا به نوعی مفاهیمی ابتدایی و کم اهیمت شمرده می‌شوند.
در ادامه بیان شد: مجموعه کارگاه‌های خلاقیت و نوآوری، افراد را با مفاهیم مهم و تأثیرات شگرف نوآوری و خلاقیت آشنا می‌کند چون اعتقاد بر این است که انسان‌های خلاق همواره توانسته‌اند مشکلات خاص و بزرگ این جهان را حل کنند.
خلق ایده در فضای کار گروهی، شناسایی توانایی ها و استعدادهای فردی، شناسایی ایده های پوچ، روش‌های ساده تجاری‌سازی ایده، ایجاد جریان دائمی ایده، معرفی نظریه های مهم و روانشناسی ایده و همچنین معرفی تکنیک‌های خلق ایده، از سرفصل‌های کارگاه «اصول و مبانی خلق ایده» و بررسی و حل مسائل کلیدی، خلق صدها (هزاران) ایده در فضای کارگاه، شناسایی فرصت های پیش رو، مفهوم آفرینی و گشودن گره های فکری، انتخاب بهترین راه کارها و همچنین زمینه بروز مسیرها و اهداف جدید از مهمترین سرفصل‌های کارگاه «ایده‌یابی» بود.
در این دوره، «کارگاه مبانی خلاقیت» نیز با سرفصل‌های تکیه بر بروز خلاقیت در فضای کار گروهی، رفع موانع خلاقیت، آشنایی با عملکرد ذهن و فعالیت عملی جهت افزایش خلاقیت برگزار شد و در کارگاه «تکنیک‌‌های شکار ایده» نیز سرفصل‌های مبانی خلاقیت و ایده‌، رابطه قالب‌های ذهنی، عملکرد ذهن و خلاقیت، روش‌‌ها و تکنیک‌های‌ مختلف تولید ایده، انجام تمرینات عملی و البته برخی از مهمترین نظریه‌ها و تکنیک‌های روانشناسی جهت افزایش سطح خلاقیت، ارائه شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com