0  |  1

حفظ تفکر آزاد مهمترین عامل در استمرار خلاقیت است

حفظ تفکر آزاد مهمترین عامل در استمرار خلاقیت است

در ادامۀ برگزاری برنامه‌های نخبگانی و به منظور گسترش فرهنگ نوآوری و ایده‌‎پردازی، «کارگاه جشنواره خوارزمی، نوآوری و کارآفرینی» به همت بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی و اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان و با حضور جمعی از دانش‌آموزان برتر مدارس سمپاد و راه‌یافتگان به مرحلۀ دوم جشنواره خوارزمی برگزار شد.
در بخش اول این دوره، ضمن تأکید بر اهمیت خلاقیت و نقش آن در شکوفایی استعدادها، راه‌های مختلف پرورش خلاقیت ارائه شد.
در این بخش با اشاره به اهمیت تعریف دقیق خلاقیت و نوآوری، عنوان شد: اصول نوآوری و عمل‌گرایی، جهت‌گیری مشتری‌پسند، شروع با گام‌های کوچک و داشتن اهداف عالی و تلاش برای ارتقاء توان و مهارت‌های فردی و رفع نواقص، از مهمترین موارد برای موفقیت در حوزۀ کارآفرینی است. در این بین، مهمترین عامل ادامۀ خلاقیت و ایده‌پردازی، اجازه سیر آزادانه در رهنمون‌های جدید، تأخیر در قضاوت تا یافتن حداکثر تعداد راه‌حل‌ها و در مجموع حفظ موهبت تفکر آزاد است.
در ادامه افزوده شد: داشتن توقع درست و پایداری در مسیر، اهمیت بسزایی در رسیدن به موفقیت دارد؛ در کنار آن، برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌ها نیز تقش تعیین‌کننده‌ای دارند.
در بخش دوم این دوره ضمن معرفی کامل جشنواره خوارزمی و چگونگی ارسال ایده، نحوۀ دفاع از طرح‌های ارسالی و راه‌های موفقیت در این جشنواره تشریح شد.
در این بخش نیز توضیحات کلی درباره ایده‌یابی ارائه و بیان شد: باورهای غلطی مبنی بر ارائۀ ایده وجود دارد که مثلاً با پیشرفت علم نمی‌توان ایده خلاقانه داشت؛ یا اگر اختراعات پیچیده‌تر باشند، ارزشمندتر هستند. هر دو این عقاید را می‌توان با ذکر مثال‌های متعددی ابطال کرد. امروزه مهمترین شاخص‌ها را می‌توان مواردی مانند: نوآوری، درجه پختگی و تازگی، امکان تولید یا به نتیجه رسیدن، ارزش افزوده اقتصادی، فراگیری استفاده در جامعه، درجه رفع مشکلات جامعه و همچنین امکان ارائه در صحنه جهانی، دانست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com