0  |  0

3 خانه خلاق و نوآوری تخصصی در تهران افتتاح می‌شود

3 خانه خلاق و نوآوری تخصصی در تهران افتتاح می‌شود

پرویز کرمی رییس ستاد اجرایی سازی سند ملی فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق از راه‌اندازی 3 خانه خلاق و نوآوری تخصصی خبر داد.
این مراکز، با هدف تقویت زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق وکمک به تسهیل و تسریع شکل گیری شرکت های خلاق با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، افتتاح می شود.
دبیر ستاد فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق با اشاره به این‌که این خانه‌های خلاق و نوآوری با هدف جذب ایده‌های خلاقانه برای ایجاد کسب و کار و تجاری سازی محصولات وصنایع فرهنگی و شکل‌گیری شرکت‌های خلاق، افتتاح می‌شود ادامه داد: ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در جهت کمک به توسعه اقتصاد خلاق از طریق حمایت از شکل گیری و توسعه طرح و کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری را در دستور کار قرار داده است.
رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری های نرم، به حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت های توسعه دهنده صنایع خلاق اشاره کرد و افزود: این 3 خانه خلاق و نوآوری، روز شنبه 8 آبان‌ماه سال جاری در چارچوب سیاست‌ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.
کرمی، با اشاره به نقش اثرگذار شرکت‌های خلاق در رونق زیست‌بوم نوآوری و تولید ناخالص ملی گفت: در این زمینه، خانه های خلاق و نوآوری به عنوان یکی از هسته های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح های خلاقانه، نوآورانه و تیم های آنها برای ایجاد کسب و کار و تجاری سازی محصولات شان مطرح است که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می شود.
افتتاح 3 خانه خلاق و نوآوری تخصصی در تهران
رییس ستاد اجرایی سازی سند ملی فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق با اشاره به محوریت فعالیت خانه‌های خلاق تازه تاسیس گفت: افتتاح نخست، مربوط به خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم است که در حوزه فناوری و نوآوری های آموزشی فعالیت دارد و ظرفیت استقرار 10 شرکت خلاق برخوردار است.
وی با بیان این‌که افتتاح دوم به خانه و نوآوری تولیدمحتوا، پویانمایی و رسانه همآرا اختصاص دارد، ادامه داد: این خانه خلاق و نوآوری، در حوزه تولیدمحتوا، پویانمایی و رسانه فعالیت دارد.این خانه نوآوری ظرفیت استقرار 6 تیم مستقر و 10 تیم دورکار خلاق را دارد.
کرمی با اشاره به سومین افتتاح مربوط به خانه خلاق و نوآوری کودک، نوجوان و خانواده دانادل، اظهار کرد: حوزه فعالیت این خانه خلاق و نوآوری؛ کودک، نوجوان و خانواده است که 6 تیم خلاق را میزبانی می‌کند.
راه اندازی 70 خانه خلاق و نوآوری
دبیر ستاد فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق با اشاره به این‌که هم اکنون در کشور حدود ۱۴۰۰ شرکت خلاق فعال هستند، اظهار کرد: راه‌اندازی خانه های خلاق و نوآوری اقدامی برای گسترش فعالیت این شرکت‌ها و رونق تولید محصولات آنها است. همچنین در حال حاضر حدود ۷۰ خانه خلاق و نوآوری، در کشور راه اندازی شده‌ است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com