0  |  0

خدمت سربازی و بیمه شرکت‌های خلاق باید مورد حمایت قرار بگیرد

خدمت سربازی و بیمه شرکت‌های خلاق باید مورد حمایت قرار بگیرد

علی بابائی کارنامی نماینده مردم از حوزه انتخابیه ساری در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: تلاش مجلس و نمایندگان این است که بیشترین حمایت ممکن برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور را در بسر قانون گذاری تخصیص دهد. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اقدامات ارزشمندی انجام داده است. بدون شک مجلس از هر طرحی در راستای حمایت بیشتر از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان حمایت می‌کند.
نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته باید پذیرفت که کشور ما در این زمینه هنوز در اول راه قرار دارد و علی رغم تمام کارهای ارزشمندی که انجام گرفته است، هنوز کار برای انجام دادن زیاد هست و باید اقدامات بسیاری انجام دهیم تا اکوسیستم نوآوری در کشور به درختی بسیار تنومند و ریشه دار تبدیل شود. لازمه اینکار همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور است.
سبد حمایتی کامل
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر نقش ارزنده شرکت‌های خلاق در زیست‌بوم نوآوری کشور، گفت: این شرکت‌ها به حمایت بیش‌تری نیاز دارند و باید همه شرکت‌های نوآور و خلاق زیر چتر و پوشش یک سبد حمایتی کامل قرار گیرند. باید مسئله بازار فروش محصولات خلاق و نوآور را سامان بخشی کرد. همچنین مسئله دیگر این است که نباید فقط به حمایت های مالی و تسهیلاتی بسنده کرد. معتقدم دولت باید صفر تا صد بحث بیمه فعالان فناور و خلاق را متقبل شود و سهم بیمه کارگری و کارفرمایی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را بپردازد.
عضو فراکسیون سهام عدالت در ادامه افزود: مسئله دیگر خدمات سربازی است، فعالان صنایع نرم و خلاق می‌توانند در شرکت‌های نوآور خود خدمات بسیاری به ایران اسلامی عرضه کنند و اگر مسئله خدمت سربازی آنها در قالب قانون حل شود، می‌توانند دامنه این خدمات را گسترده تر کنند. مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید به لحاظ تقنینی خیالشان راحت باشد و باید بتوانند حتی با ترک تشریفات خرید محصولات خلاق و دانش‌بنیان را جایگزین کالاهای وارداتی کنند.
برنامه‌ریزی منطقه‌ای
بابائی، ضمن با اهمیت شمردن نقش شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در اقتصادهای محلی، گفت: استان مازندران و ساری هم از پتانسیل بسیار بالای برای میزبانی از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان برخوردار هستند.
وی با بیان این‌که باید برنامه‌ریزی برای حمایت از این شرکت‌ها به صورت منطقه‌ای صورت گیرد: بر اساس پتانسیل و نیازهای هر منطقه باشد، نمی‌توان یک نسخه واحد را برای همه مناطق کشور تجویز کرد.
این عضو قوه مقننه ادامه داد: در حال حاضر ساری و مازندران در زمینه گیاهان دارویی، خدمات، برخی رشته‌های صنعتی، حمل و نقل، صادرات، کشتی‌رانی و چندین حوزه دیگر از پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار است و امیدوار هستیم خدمات دهی به فعالان خلاق، نوآور و دانش‌بنیان در این منطقه از کشور نیز روز به روز گسترده‌تر شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com