0  |  0

درج نماد تپسی به عنوان نخستین شرکت استارتاپی در فرابورس

درج نماد تپسی به عنوان نخستین شرکت استارتاپی در فرابورس

حجت اسماعیل زاده، معاون پذیرش فرابورس ایران، در مورد عرضه شرکت استارتاپی تپسی در بازار سرمایه، اظهار کرد: دی ماه سال ۹۹ بود که  پذیرش مشروط این شرکت صادر شد، در حال حاضر نیز با توجه به سپری شدن فرآیندهای لازم برای درج نماد از سوی شرکت استارتاپی تپسی نماد این شرکت در بازار فرابورس ایران درج شد.
معاون پذیرش فرابورس ایران در خصوص روش ارزشیابی شرکت های استارتاپی، بیان کرد: تمام شرکت های یاد شده از دو طریق مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند به طوری که می توان در گام نخست به ارزشیابی توسط نهاد های مالی و در گام بعد ارزشیابی توسط کارشناس رسمی اشاره کرد.
اسماعیل زاده در مورد نحوه خرید سهام شرکت های استارتاپی، اظهار کرد: عرضه سهام تپسی برای سرمایه گذاران واجد شرایط و حرفه ای خواهد بود، که این امر طبق ضوابط استارتاپ ها انجام  می شود اما این مساله به معنای سرمایه‌گذاری فقط توسط اشخاص حقوقی نیست بلکه تعریف سرمایه‌گذاران حرفه‌ای شامل سهامداران حقیقی نیز می شود.
وی گفت: به نظر می رسد که استقبال خوبی در بازار سرمایه به منظور خرید سهام این شرکت استارتاپی صورت گیرد زیرا شرکت تپسی اولین شرکت استارتاپی است که در بازار سرمایه درج می‌شود و همین امر ممکن است جذابیت خاصی را برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته باشد.
معاون پذیرش فرابورس ایران در مورد میزان ریسک متفاوت شرکت‌های  استارتاپی، تشریح کرد: شرکت های استارتاپی به نسبت سایر شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه پروفایل ریسک متفاوتی دارند، که این میزان تفاوت به سبب ویژگی‌های خاص این شرکت هاست به طور ی که می‌توان به میزان زیاد بودن دارایی های نامشهود در ترکیب دارایی این شرکت‌ها، حساسیت به تغییرات تکنولوژیکی و سایر موارد اشاره کرد.
اسماعیل زاده در مورد ورود سایر استارتاپ ها به بازار سرمایه، تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۶ استارتاپ در خواست خود را برای ورود به بازار سرمایه به فرابورس ارسال کردند که اطلاعات خود را در حال حاضر به روز رسانی نکرده اند. اما در حال حاضر با در نظر گرفتن شرکت استارتاپی تپسی اکنون دو شرکت استارتاپی دیگر شامل فیلیمو و کافه بازار نیز درخواست فعالِ در دست بررسی دارند.
وی در مورد آینده شرکت های استارتاپی در بازار سرمایه، بیان کرد: از نظر کارشناسان به نظر می رسد میتوان به آینده این شرکت ها خوشبین بود، زیرا بر اساس آمار بدست آمده از تجربیات جهانی شاهد  افزایش روز افزون نقش این شرکت‌ها در اقتصاد دنیا هستیم و کشورهای دنیا تجربیات موفقی در این خصوص دارند.
 معاون پذیرش فرابورس ایران در مورد اقدامات و حمایت های صورت گرفته از سوی سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در دوسال اخیر زحمات زیادی توسط سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است که اکنون دستاورد آن نهایی شدن ضوابط خاص شرکت‌های استارتاپی و درج اولین شرکت استارتاپی در فرابورس ایران است. همچنین مقرر شده که اسامی شرکت های استارتاپی نیز همانند شرکت‌های دانش بنیان روی سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درج شود تا ما بتوانیم آن ها را بر اساس  قوانین موجود بررسی کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com