وی در ۲ دسامبر ۱۸۶۳ در مک گرگور آیوا به دنیا آمد و بعدها قطعه زمین‌های بزرگی را در ناحیه ساراسوتای فلوریدا خریداری کرد که مشتمل بر زمین گلف گیلسپی می‌شد. وی در آنجا ساختمانی بنا کرد که بدل به مرکز تجارت ناحیه شد. وی زمینی به بخشداری اهدا کرد تا به عنوان ساختمان اداری ساراسوتا کانتی فعالیت کند. رینگ لینگ هتل چندطبقه ساراسوتا تراس را در نزدیکی پایانه راه‌آهن ساخت. بولوار رینگ لینگ که از جاده تامیامی به سمت شرق می‌رود، به دلیل فعالیت‌های وی در آن ناحیه به افتخارش نام‌گذاری شده است.
ساخت پناهگاه زمستانی ادیت و چارلز رینگ لینگ در ساحل خلیج ساراسوتا با بودجه این دو برادر در ۱۸۹۶ آغاز شد و در سال ۱۹۲۶ به بهره‌برداری رسید. این مجتمع علاوه بر اینکه برای همایش‌ها و نمایش‌های بزرگ اجتماعی کاربرد داشت، کاملا خود بسنده بود و مشتمل بر بخش‌های اقامتگاه، زمین کشاورزی و بخش دامپروری می‌شد.این بنا اکنون در فهرست آثار تاریخی ملی ثبت شده قرار دارد. در دهه ۱۹۶۰ نیوکالج فلوریدا این ملک را خرید و آن را بدل به پردیس خود کرد تا از آن به عنوان ساختمان اداری و همایش‌ها استفاده کند.چارلز رینگ لینگ در ۳ دسامبر ۱۹۲۶، یک روز پس از شصت و سومین سالگرد تولدش درگذشت.
همسرش ادیت پس از او کار تجارت را ادامه داد و به عضویت هیات‌مدیره سیرک درآمد. وی پس از مرگ شوهرش بسیاری از وظایف وی را خود بر عهده گرفت، تا جایی که کارکنان این بار وی را «خانم چارلی» صدا زده و سخت به وی اعتماد داشتند. چارلز در پارک یادبود ماناسوتا به خاک سپرده شده است.