0  |  0

اولویت وزارت علوم توجه به کارآفرینی در دانشگاه‌ها است

اولویت وزارت علوم توجه به کارآفرینی در دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی صبح شنبه در جلسه شورای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بر لزوم آمایش آموزش عالی تاکید و اظهار کرد: ما موظف هستیم آموزش عالی را ساماندهی کرده و در این راستا اقدام به طبقه بندی دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عالی وابسته به وزارت علوم به ۱۰ طبقه شده است.
وی افزود: مراکز علمی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید در سطح بین المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی تقسیم بندی شوند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گرایش دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و ایجاد ارتباط میان کار را از دیگر الزامات توانمند سازی علمی دانشگاه و مراکز علمی پژوهشی دانست و گفت: باید آموزه‌های مهارتی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و افزوده شدن واژه فنون به عنوان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز به این دانشگاه جنبه کاربردی و کارآفرینی داده و به همین دلیل می‌تواند مورد توجه ویژه قرار گیرد.
فرهادی با بیان اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی در مدت اخیر رشد خوب و طبیعی داشته است، عنوان کرد: این دانشگاه باید در حد توان در حوزه تخصصی دریا، بعد فنون و در حوزه اقتصادی توسعه بیشتری یابد و کمبودهای آن جبران شود.
وی سرانه‌ای بودن بودجه را یکی از نقیصه‌های موجود در سیستم آموزش عالی و از جمله مشکلات دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم و فنون دریایی دانست و توضیح داد: باید شاخص دیگری به جز تعداد دانشجو مد نظر قرار گیرد و در مورد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز می‌توان با افزودن رشته‌های جدید و توسعه رشته‌های موجود، افزایش هیئت علمی و یا بورسیه کردن هدفدار به رونق دانشگاه کمک کرد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌ها در سال جدید از رشد ۱۵ درصدی و معادل ۱۹ و نیم میلیارد تومان برخوردار خواهد بود، ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری بودجه خوب و متمرکزی هم به صورت ریالی و هم به صورت ارزی در نظر گرفته شده که به طور حتم دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از این ظرفیت بی‌نصیب نخواهد بود.
فرهادی توسعه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را دارای رشدی طبیعی و تدریجی دانست و آمادگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای رفع نیازمندی‌ها و کمبودهای این دانشگاه را اعلام کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com