0  |  0

رویداد علمی استارتاپ ویکند در بجنورد آغاز شد

رویداد علمی استارتاپ ویکند در بجنورد آغاز شد

برای نخستین بار رویداد علمی استارتاپ ویکند در خراسان شمالی با هدف شناسایی افراد خلاق، صاحب فکر و اندیشه، ارائه ایده و طرح، کارآفرینی و در نهایت تجاری سازی چهارشنبه شب در فرهنگسرای شهروند بجنورد آغاز شد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در آیین آغازین این رویداد علمی سه روزه که شمار زیادی از مدیران و جوانان استان حضور داشتند، گفت: باید مباحث و ایده ها که به صورت تئوریارائه می شوند به مباحث عملی تبدیل شوند و این مهم نیز از طریق جوانان خلاق امکانپذیر است. مجید پورعیسی افزود: هم اکنون خراسان شمالی توانمندی های زیادی در بخش های مختلف دارد که نیاز به ارائه ایده برای به فعلیت درآوردن این توانمندی ها است و باید در این راستا حمایتهای لازم صورت گیرد. وی گفت: این استان در بخش های مختلف نظیر پرورش مرغ، حوزه چاپ و نشر و دیگر موارد ظرفیت خالی حدود 40درصدی دارد که با ارائه ایده های نو می توان این ظرفیت های خالی را با صرفه اقتصادی بالا پر کرد. سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: 26 دستگاه اجرایی استان آمادگی کامل برای پذیرش ایده های خلاق جوانان را دارد تا با حمایت از آن و تجاری سازی بتوانیم تحول بزرگی در عرصه اقتصاد ایجاد کنیم. رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این نشست بر ایده پردازی و ارائه طرح های نو تاکید کرد و گفت: در این استان در این خصوص ظرفیت بسیار است و امیدوار هستیم که جوانان و سایر اقشار با ارائه طرح های نو به اشتغال کمک کنند. علی اصغر پیله ور افزود: پارک های علم و فناوری با وجود اینکه بیش از 10 سال از عمر آنان نگذشته اما تاکنون گام های خوبی برداشته است. وی افزود: پارک علم و فناوری کشور پارسال 160 میلیون دلار صادرات داشته اند که سهم استان خراسان شمالی در مدت مشابه 170 هزار دلار بود. وی گفت: صادرات دانش بنیان و فن آور این استان به کشورهای ترکمنستان، عراق، ترکیه، افغانستان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان بوده است. وی بر حمایت های این پارک از صاحبان ایده و طرح خبر داد و افزود: امیدوار هستیم که در عرصه های بین المللی نیز حاضر شوند. مدیر کمیته برگزاری رویداد علمی استارتاپ ویکند نیز در حاشیه این آیین گفت: استقبال جوانان از این رویداد بسیار خوب است. سیدمعین قدسی افزود: در این رویداد افراد متخصص و مشهور بین المللی در رشته مختلف ایده پرداز نظیر فرخ دیبااصفهانی با تخصص فروش به صورت عملی به دانشجویان خلاق آموزش می دهند. وی اظهار کرد: افراد خلاق و دارای ایده با تشکیل گروه های مختلف ایده های خود را طراحی می کنند که به بهترین ایده ها جوایز مختلفی داده می شود. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دومین رویداد استارتاپ ویکند در حوزه بخش کشاورزی نیز در این استان برگزار خواهد شد. وی گفت: در دنیا تاکنون بیش از 1500 مورد از این رویداد برگزار شده است و خروجی این برنامه ها نیز 13 هزار طرح و ایده بوده که 123 هزار نفر مشارکت داشته اند. وی اظهار کرد: طرح های نو و خلاق زیادی در این رویداد ها شناسایی شده اند که در نهایت تجاری سازی و به سوددهی خوبی رسیده اند. وی گفت: در این رویداد گروهی جوان فعال و علاقه مند شرکت کرده اند و این برنامه به شکل غیر انتفاعی برگزار می شود که یکسری مجوز از دستگاه های مربوطه گرفته و پارک علم و فناوری خراسان شمالی اصلی ترین حامی است. وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری این استان بویژه رییس و معاون این پارک کمک های مادی و معنوی خوبی را از این این برنامه داشتند. استارتاپ ویکند یک رویدادی است که افراد و جوانان صاحب ایده و کارآفرین در یک محیط پویا گرد هم می آیند به رقابت و عملی ساختن ایده های خود برای وارد شدن به بازار واقعی کسب و کار می پردازند. خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفر 50 هزار دانشجو دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com